برنامه پاکسازی بستر دریا و سواحل در جزیره کیش برگزار شد

برنامه پاکسازی بستر دریا و سواحل در جزیره کیش برگزار شد
فدراسیون نجات‌غریق و غواصی با هدف حمایت از محیط زیست دریایی، صبح جمعه ۱۰آبان ماه، اجرای پاک‌سازی بستر و ساحل دریا را در دستور کار قرار داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات‌غریق و غواصی، در اقدامی فرهنگی و در راستای حرکت جهانی، صبح جمعه با ‌همکاری سازمان منطقه آزاد کیش، کمیته غواصی فدراسیون، غواصان کشور و منجیان‌غریق، بخشی از بستر دریا و سواحل جزیره کیش پاکسازی شد.

دولت‌ها، محققان، سازمان‌های غیر دولتی و فعالان محیط زیستی همواره در تلاش بوده‌اند تا به آلودگی پلاستیکی که به حیات دریایی و اقیانوس‌ها آسیب می‌زند، پایان دهند. فدراسیون نجات‌غریق و غواصی نیز در حمایت از محیط زیست دریایی برای دومین سال است که همسو با دیگر نهادهای حامی محیط زیست دریایی در این حرکت فرهنگی شرکت می‌کند.

پلاستیک‌ها اصلی‌ترین مشکل دریاها و اقیانوس‌ها بوده و باعث آسیب جدی به گونه‌های زنده دریایی می‌شود.

فدراسیون نجات غریق و غواصی سال گذشته برای نخستین بار پاکسازی بستر دریا و سواحل را در دو جزیره کیش و قشم انجام داد به طوری که از سوی فدراسیون جهانی مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت.

امسال نیز و در حمایت از محیط زیست دریایی، این کار فرهنگی در حاشیه مسابقات نجات‌غریق قهرمانی کشور صورت گرفت و بیش از ۲۰۰ورزشکار و غواص در آن مشارکت کردند.

ایلخان نوری رییس فدراسیون، مهدی حیدری دبیر فدراسیون، فرهنگ شادنیا نایب رییس فدراسیون و روسای هیات‌های استانی با حضور خود در جمع ورزشکاران از این حرکت فرهنگی و جهانی حمایت و مشارکت کردند.

امیرحسین فروغ دبیر کمیته غواصی فدراسیون که مسئولیت این حرکت فرهنگی و جهانی را بر عهده داشت در جمع منجیان غریق و غواصان ابراز امیدواری کرد برنامه پاک‌سازی در سواحل دریایی کل کشور بسط و گسترش یابد.

در پایان این حرکت جهانی و پس از پاکسازی بستر دریا، طی برگزاری مراسمی از شرکت‌کنندگان در این کار فرهنگی تقدیر بعمل آمد.

قرار است کلیپ ضبط شده این برنامه به زودی آماده و در سمینار بین‌المللی غواصی در تهران با حضور رییس و دبیر کل جهانی به نمایش گذاشته شود.

سمینار بین‌المللی غواصی آذر ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

۱۱ آبان ۱۳۹۸ ۲۲:۳۷
تعداد بازدید : ۹,۴۸۲

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.