رئیس هیات استان بوشهر: کلوب‌های غواصی بدون اخذ مجوز از فدراسیون اجازه برگزاری دوره را ندارند

رئیس هیات استان بوشهر: کلوب‌های غواصی بدون اخذ مجوز از فدراسیون اجازه برگزاری دوره را ندارند
رئیس هیات استان بوشهر در گفت و گو با سایت فدراسیون از فعالیت‌های این استان در نجات غریق و غواصی سخن گفت.

شهرام دریایی‌نژاد در خصوص دوره‌های برگزار شده در استان بوشهر اظهار داشت: «با توجه به ماه مبارک رمضان در اواسط بهار، تصمیم گرفتیم دوره‌های آمادگی را از اسفندماه شروع کنیم و تاکنون نیز 10 کلاس دوره آمادگی برگزار شده است.» وی افزود: «این دوره‌های آمادگی در شهرستان جم، عسلویه، کنگان، بوشهر و جزیره خارک برگزار شد.»

رئیس هیات استان بوشهر به برگزاری کلاس‌های دوره مدیریت اشاره کرد و گفت: «کلاس مدیریت استخرها را هم برگزار کردیم. این کلاس‌ها در جنوب به میزبانی شهرستان کنگان برگزار شد و برگزاری کلاس‌ها در شمال استان برعهده بوشهر گذاشته شد.کلاس دوره‌های نجات‌غریق نیز به طور همزمان در شهرستان‌های بوشهر، کنگان، گناوه برگزار شد.»

وی همچنین در خصوص وضعیت منجیان غریق در سواحل دریا گفت: «در سواحل دریا فقط پلاژ بانوان در بوشهر است که با مجوز شهرداری فعالیت می‌کند. این پلاژ پوشش استخری دارد و منجیان‌غریق هیات نیز در آن مستقر هستند.»

دریایی نژاد ادامه داد: «متاسفانه  طرح دریا برای آقایان وجود ندارد و نظارتی در این خصوص صورت نمی‌گیرد. متاسفانه ارگانی هم مسئولیتی برای ساماندهی طرح ساحلی آقایان برعهده نگرفته است. با این حال، هیات استان، به خصوص در ایام نوروز به مناطق پراستقبال مردم، منجی غریق اعزام می‌کند.»

وی افزود: «بندرگناوه، بندر دیلم و بوشهر از جمله سواحل پراستقبال مردم برای شناکردن است که منجی‌غریق از سوی هیات در این مناطق مستقر می‌شوند. اداره بندر نیز در ایام عید دستمزد منجیان غریق را تقبل کرد.»

دریایی‌نژاد با اشار به وضعیت غواصی در استان بوشهر گفت: «کلوب‌های غواصی در استان بوشهر مشغول فعالیت هستند که این کلوب‌ها برای برگزاری کلاس می‌بایستی از فدراسیون مجوز لازم را اخذ کنند.» وی ادامه داد: «هیات استان هم طبق ضوابط تعیین شده با اعزام بازرس به کلاس‌های غواصی صحت برگزاری آن و مجوز آن را تایید و به فدراسیون گزارش می‌کند. بنابراین هیچ کلوبی بدون اخذ مجوز از فدراسیون اجازه فعالیت و برگزاری کلاس را ندارد.»

۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۴۹
تعداد بازدید : ۴۴,۷۰۷

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.