برگزاری جشنواره شنا و پیشگیری از غرق شدگی در لاهیجان

برگزاری جشنواره شنا و پیشگیری از غرق شدگی در لاهیجان
با همت هیات نجات غریق و غواصی شهرستان لاهیجان، جشنواره شنا و پیشگیری از غرق شدگی در سواحل امیرآباد این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، علیرضا شیعیان رئیس هیات نجات غریق و غواصی لاهیجان با تاکید بر اینکه این جشنواره با همراهی هیات شنا این شهرستان و حمایت هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان برگزار شد، در مورد آن توضیح داد. 

وی گفت: این جشنواره با حضور حدود ۷۰ نفر از کودکان و نوجوانانی که در دوره آموزشی شنا شرکت داشتند و همچنین اولیای آنها برگزار شد. برای برگزاری جشنواره، ساحل امیرآباد که مجهز به امکانات لازم است و منجیان غریق هم در آن حضور دارند، انتخاب شد. 

رئیس هیات نجات غریق و غواصی لاهیجان خاطرنشان کرد: شنای امن و اهمیت پیشگیری از غرق شدگی محوریت برگزاری این جشنواره بود. در همین راستا آموزش های لازم در رابطه با ویژگی های دریا، ساحل و اهمیت فعالیت منجیان غریق برای شرکت کنندگان تشریح کرد. حتی لباس منجیان هم نمایش داده شد. جالب اینکه خیلی از شرکت کنندگان با نجات غریق ناآشنا بودند و حتی پوشش منجیان را نمی شناختند اما به واسطه برگزاری این جشنواره،  آگاهی لازم ایجاد شد. 

شیعیان تاکید کرد: شنا به عنوان یک مهارت باید جزو اولویت های زندگی افراد قرار بگیرد. اگر این مهارت با  آموزش لازم همراه باشد و علم اینکه در چه مکان هایی و با چه ویژگی هایی باید انجام شود، به آسیب جانی منجر نخواهد شد. این موضوع هم از مواردی بود که در جریان جشنواره برای افراد شرکت کننده تشریح شد. 

رئیس هیات نجات غریق و غواصی لاهیجان خاطرنشان کرد: برگزاری دوباره چنین جشنواره ای را در برنامه داریم و حتی بازه زمانی ۲۰ تا ۲۶ شهریورماه را برای آن در نظر گرفته ایم. البته اجرایی شدن برنامه مشروط به مساعد بودن شرایط جوی و ساحل است. 

جشنواره شنا و پیشگیری از غرق شدگی در لاهیجان

۶ شهریور ۱۴۰۱ ۰۹:۱۷
تعداد بازدید : ۵۰۴

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.