عملیات جستجو توسط هیات نجات غریق و غواصی استان البرز

عملیات جستجو  توسط هیات نجات غریق و غواصی استان البرز
حادثه اخیر در کانال آب کشاورزی منطقه نصیرآباد با وجود عملیات جستجو توسط هیات نجات غریق و غواصی استان البرز با غرق شدن یک مرد جوان همراه بود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، به دنبال گزارش آتش نشانی شهرستان شهریار (بخش باغستان)  مبنی بر غرق شدن مردی حدودا ۳۵ساله در کانال آب کشاورزی، تیمی متشکل از غواصان متخصص توسط هیات نجات غریق وغواصی استان البرز به سرعت به محل حادثه اعزام شد.
به گفته سجاد مریخی سرپرست هیات نجات غریق و غواصی استان البرز طول کانال سرپوشیده این منطقه ۲۰۰متر با عمق ۲۵متر است، به خاطر این شرایط دید غواصان بسیار محدود بود با این حال آنها با تجهیزات تخصصی اقدامات لازم به منظور یافتن غریق را انجام دادند.
به دلیل جریان و فشار متناوب آب‌، غریق از امتداد کانال سرپوشیده به سمت دریچه های آهنی انتهای کانال حرکت و از آنجا خارج شده بود. 
 در نهایت  عملیات جستجو بیش از ۵ ساعت به طول کشید.
مریخی در مورد این حادثه گفت: ضریب  امید به نجات غریق در این نوع عملیات تقریبا صفر است اما به دلیل مسئله کرامت انسانی فرد غریق ریسک جستجو بی دریغ انجام شد.
وی تاکید کرد: درب کانال آب کشاورزی با استفاده از درپوش فلزی مسدود شده اما همچنان شاهد غرق شدن  افرادی هستیم که ناآگاهانه و به صورت غیر مجاز از کاربری و شرایط کانال کشاورزی وارد آن می شوند.

 

عملیات شهریار

 
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۲۲:۱۱
تعداد بازدید : ۴۴۴

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.