خمجانی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم: شرح وظایف نجات غریق و غواصی جایگاه خود را در فدراسیون پیدا کرده است

خمجانی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم: شرح وظایف نجات غریق و غواصی جایگاه خود را در فدراسیون پیدا کرده است
دبیر پیشین فدراسیون نجات غریق و غواصی با تاکید بر تحولات ایجاد شده در این فدراسیون، گفت: ماموریت و شرح وظایف فدراسیون که پیش از این در ساختار فدراسیون گُم شده بود، جایگاه خود را پیدا کرده است.

حبیب خمجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم ضمن اشاره به مهمترین فعالیت‌های آموزشی انجام شده در فدراسیون نجات غریق و غواصی طی چندماه اخیر، نسبت به آینده این رشته در کشور ابراز امیدواری کرد.

وی که از زمان آغاز دوره مدیریت فعلی فدراسیون نجات غریق و غواصی (مهدی حیدری) مسئولیت کمیته آموزش را بر عهده دارد، گفت: آموزش یکی از دغدغه‌های فدراسیون در این دوره است طوریکه با وجود پاندمی کرونا و محدودیت‌هایی که در پیگیری‌های فعالیت‌های حضوری ایجاد کرد، تا به امروز دوره‌های زیادی را به صورت وبینار و در راستای همسان سازی و به روز رسانی مدرسان برگزار کردیم.

مسئول کمیته آموزش فدارسیون نجات غریق و غواصی ادامه داد: البته لازمه  اجرای فعالیت‌های آموزشی تشکیل و آغاز به کار رسمی کمیته آموزشی بود که در همان هفته‌های ابتدایی آغاز دوره مدیریت فعلی به عنوان اولین گام انجام شد. در گام دوم هم کارگروه‌های تخصصی این کمیته شامل کارگروه تولید و محتوا، منجیگری استخری، منجیگری دریایی و منجیگری پارک‌های آبی تشکیل شدند تا امر آموزش به صورت تخصصی و بر اساس شرح وظایف تعریف شده برای هر کارگروه پیگیری شود.

خمجانی با یادآوری برنامه راهبردی تدوین شده برای کمیته آموزش که ملاک برنامه ریزی و اجرای تمام فعالیت‌ها در این کمیته خواهد بود، اشاره‌ای هم داشت به اینکه همزمان تشکیل و آغاز به کار کمیته آموزش در هیئت‌های استانی و تعیین مسئول هر یک از آنها را پیگیر بودیم.

وی اشاره‌ای هم به فعالیت‌های کمیته آموزش در ماه‌های اخیر داشت و خاطرنشان کرد: به خاطر لغو فعالیت استخرها و لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت وبینار، برای هر دوره آموزشی  «پی دی اف»های آموزشی در اسلایدهای مختلف را در برنامه قرار دادیم. به طور مثال دوره آموزشی در بحث انسداد داشتیم که آموزش‌های آن در ۵۵ اسلاید برای مسئولان کمیته آموزش استانی و مربیان آنها ارائه شد. سه مرحله آموزش وبینار هم برای منجیان غریق درجه ۲ استخری و به روز کردن اطلاعات آنها برگزار کردیم. «پی دی اف» های آموزشی به طور کامل در اختیار هیئت‌های استانی گذاشته شده تا ملاک آنها برای برگزاری دوره‌های درون استانی باشد.

مسئول کمیته آموزش فدراسیون نجات غریق و غواصی همچنین از برگزاری دوره آموزش همسان سازی و توجیهی مدرسان نجات غریق و دوره آموزشی منجیگری پارک‌های آبی به عنوان فعالیت‌های این کمیته طی دو ماه آینده خبر داد و گفت: برگزاری دوره مدرسی ارشد را برای آبان ماه در برنامه داریم که البته اجرای آن منوط به بازگشایی و آغاز به کار استخرها خواهد بود. در این صورت برای سه ماه پایانی سال هم دوره‌های تربیت مدرس و ارتقای مدرسی را خواهیم داشت. ضمن اینکه برگزاری سمینار با حضور مدیران و مالکان پارک‌های آبی را هم در برنامه داریم.

خمجانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اشاره‌ای به شرایط فدراسیون نجات غریق و غواصی داشت و تغییرات مثبتی که به لحاظ ساختاری و سازمانی در این فدراسیون ایجاد شده است.

وی که ۱۹ سال به عنوان دبیر با فدراسیون نجات غریق و غواصی همکاری داشت و بعد از آن هم این همکاری را به عنوان مسئول کمیته داوران و آموزش ادامه داد، گفت: مدیریت فعلی فدراسیون که سابقه نایب رئیسی و دبیری را در کارنامه خود دارد  با سیاست و برنامه وارد فدراسیون شد و افرادی را کنار خود به کار گرفت که نسبت به شرح وظایف فدراسیون و ماموریتی که برای آن تعریف شده است، اشراف کامل دارند.

دبیر پیشین فدراسیون نجات غریق و غواصی تاکید کرد: فعالیت این فدراسیون مانند دیگر فدراسیون‌ها بُعد قهرمانی ندارد و بیشتر در حیطه مسائل آموزشی و انسانی است. این شرح وظیفه پیش از این در ساختار فدراسیون گم شده بود اما امروز جایگاه خود را پیدا کرده و به همین دلیل تمام فعالیت‌ها در راستای آن و به منظور تحقق آن انجام می شود.

خمجانی با بیان اینکه طی هشت ماه گذشته تحول خوبی به لحاظ ساختاری، سازمانی و کاری در فدراسیون نجات غریق و غواصی ایجاد شده است، تصریح کرد: این تغییرات تاثیر خود را در هیئت‌های استانی هم گذاشته است. کرونا باعث تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های استانی شده بود اما طی این مدت هیئت‌ها به کار بازگشته و همراستا با فدراسیون پیگیر اهداف شان هستند.

خمجانی با  بیان اینکه هیئت‌های استانی بازوان هر فدراسیون هستند، گفت: فعالیت فدراسیون نجات غریق و غواصی در این دوره مدیریتی هنوز به یک سال نرسیده و تغییراتی که در برنامه‌ها و اهداف می بینیم، امیدبخش است. حرکت همسو هیئت‌های استانی و فدراسیون آینده روشنی را پیش روی نجات غریق و غواصی قرار داده است. با اقداماتی که تا به امروز انجام شده و سیاست‌هایی که فدراسیون در پیش گرفته شده توسعه و تحول محسوس و آینده داری را در نجات  غریق و غواصی شاهد خواهیم بود.

۱۳ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۴۲
تعداد بازدید : ۶۱۴

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.