اقدام شجاعانه منجی غریق استان گیلان برای نجات دو فرد در سواحل شمال

اقدام شجاعانه منجی غریق استان گیلان برای نجات دو فرد در سواحل شمال
جواد امرآبادی از مدرسان و منجیان غریق استان گیلان، با سابقه حدود 50 سال، برای نجات دو غریق اقدام شجاعانه‌ای انجام داد که ارزشمند و قابل تقدیر است.

به گزارش روابط عمومی نجات‌غریق و غواصی، جواد امرآبادی که برای نجات این دو غریق مسافت طولانی (حدود 200متر) را شنا کرده بود تلاش‌های زیادی را برای نجات این دو غریق صورت داد.

جواد امرآبادی در این خصوص می‌گوید: «به دلیل عارضه قلبی و همچنین دیسک کمر مدت‌هاست که فقط برای شنا کردن و سلامتی به آب می‌زنم اما طبق عادت همیشگی حواسم به افرادی که شنا می‌کنند هست، به همین دلیل افراد زیادی را از غرق‌شدگی نجات داده‌ام.»

وی افزود: «چند روز پیش هم طبق عادت همیشگی به ساحل و برای شنا کردن رفتم. در حال شنا کردن بودم که متوجه غرق شدن دو فرد شدم. بلافاصله اقدامات لازم را برای نجات این دو فرد انجام دادم. بعد از حدود 200 متر شنا کردن به این دو غریق رسیدم. درحالی که توانم تحلیل رفته بود تمام تلاشم را به کار گرفتم و با کمک دیگران که به محل حادثه رسیده بودند، این دو غریق را به ساحل امن رساندیم و بلافاصله شخصا عملیات حیات‌بخشی را انجام دادم. یکی از این دو غریق نجات پیدا کرد اما متاسفانه فرد دیگر در مسیر رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.»

لازم به توضیح است، این حادثه و حوادث این‌چنینی، متاسفانه حاکی از بی‌احتیاطی و بی‌توجهی افراد به هشدارهای امنیتی برای شناکردن در آب‌های شمال و اماکن آبی است.

فدراسیون نجات‌غریق و غواصی ایران همیشه توصیه می‌کند، افراد قبل از شناکردن حتما هشدارهای ایمنی را رعایت کرده تا براثر احتیاطی دچار حادثه نشوند.

۳۰ تیر ۱۳۹۹ ۱۴:۳۶
تعداد بازدید : ۹۷۶

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.