موضوع پیشگیری از غرق‌شدگی در برنامه تلویزیونی «زاگرس ورزشی» مورد بررسی قرار گرفت

رئیس هیات استان کرمانشاه: آمادگی اعزام منجیاق غریق به اماکن پرخطر را داریم

رئیس هیات استان کرمانشاه: آمادگی اعزام منجیاق غریق به اماکن پرخطر را داریم
شادی قیاسی رئیس هیات نجات‌غریق و غواصی استان کرمانشاه در برنامه تلویزیونی «زاگرس ورزشی» با موضوع پیشگیری از غرق‌شدگی شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات‌غریق و غواصی، محوریت این برنامه در خصوص تدابیری جهت کاهش آمار غرق‌شدگی در اماکن و مناطق آبی پرخطر استان کرمانشاه بود.

در اواسط برنامه نیز ایلخان نوری رئیس فدراسیون نجات‌غریق و غواصی به روی خط ارتباطی دعوت شد تا توضیحاتی را در این خصوص ارائه دهد.

ایلخان نوری در خصوص وظایف فدراسیون نجات‌غریق و غواصی در جهت پیشگیری از غرق شدگی گفت: «وظیفه اصلی و ذاتی فدراسیون، پرورش و آموزش منجیان غریق است. از آن سو، صیانت و حفاظت از سواحل دریا برعهده وزارت کشور و از طرفی وظیفه حفاظت و صیانت از رودخانه‌ها و سدها هم وزارت نیرو عهده‌دار است. بنابراین بین ما و این دو وزارتخانه می‌بایستی تعاملاتی صورت بگیرد تا هم‌وطنان عزیزمان بتوانند با کمترین خطر از اماکن آبی بهره لازم را ببرند. ما حتی حاضر هستیم منجیان غریق را تجهیز کنیم، چه بسا این کار را هم انجام داده‌ایم.»

ایلخان نوری ادامه داد: «با توجه به شرایط حساس مناطق پرخطر و حادثه‌خیز استان کرمانشاه از رئیس هیات استان درخواست دارم از همین فردا نسبت به حضور داوطلبانه منجیان غریق در این اماکن به‌خصوص در روزهای تعطیل که استقبال بیشتری صورت می‌گیرد، فراخوانی را ترتیب دهند تا منجیان غریق برای حفاظت از جان انسان‌ها به این مناطق اعزام شوند.»   

شادی قیاسی رئیس هیات نجات‌غریق و غواصی استان کرمانشاه نیز در خصوص شرکت در برنامه زاگرس ورزشی گفت: «همانطوری که همگان استحضار دارند، به دلیل شیوع ویروس کرونا، شاهد تعطیلی استخرها هستیم، به همین خاطر مردم برای آب‌تنی و شناکردن، رودخانه‌ها و مناطق آبی استان را انتخاب کرده‌اند که بسیار خطرناک و نگران‌کننده است.»

وی ادامه داد: «در این برنامه اعلام کردم که هیات نجاتغریق و غواصی استان برای اعزام منجیان غریق به اماکن و مناطق آبی که بعضا پرخطر و حادثه‌خیز هستند، مشکلی ندارد، منتهی دیگر ارگان‌های ذیربط مانند استانداری و فرمانداری استان نیز باید اقداماتی را جهت تامین اعتبار و هزینه حضور منجیان غریق در این اماکن انجام دهند. در واقع برای کاهش آمار غرق‌شدگی فقط هیات نجات‌غریق و غواصی استان متولی نیست و دیگر ارگان‌های ذیربط هم باید هم‌سو و هم‌جهت برای حفاظت و مراقبت از هموطنان عزیز کوشا باشند.»

رئیس هیات استان کرمانشاه تاکید کرد: «اگر همه ارگان‌های ذیربط دست به دست هم، این مسئله را در اولویت قرار دهند به طور حتم شاهد کاهش آمار غرق‌شدگی در مناطق و اماکن آبی استان خواهیم بود.» 

۲۲ تیر ۱۳۹۹ ۲۱:۲۲
تعداد بازدید : ۲,۰۲۵

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.