غواصی در شب و جذابیت‌های آن

غواصی در شب و جذابیت‌های آن
غواصی در شب؛ شاید نخستین سوالی که در ذهن‌تان پس از دیدن این جمله نقش ببندد این سئوال باشد، چرا غواصی در شب؟

مگر پروردگار زیبایی‌های بیکران دریا و غواصی در روز را از ما سلب کرده که ما دست به چنین ماجراجویی بزنیم؟

آیا در زیر دریا و در دل تاریکی شب چیزی برای لذت بردن در پس تاریکی وهم آلود شب خفته است؟

اما جواب این سوالات بسیار ساده است و شما نیز مطمئنا پس از اولین غواصی خود که در یک شب مهتابی و در آرامش نامتناهی دریای بیکران انجام دهید بسیار خرسند  شده و درخواهید یافت که دنیای شب دریا نیز همانند شهر، خیابان و محله‌ای که  زندگی می‌کنیم دارای موجودات، ساکنین و فعالیت‌های بسیار متفاوتی است که در روز شانس دیدن‌شان را نخواهیم داشت.

بیایید در نیمه‌شب به دور از هیاهو و شلوغی شهر سری به پارک محل خود بزنید و از آرامش، سکوت و قدم‌زدن بر روی سنگ فرش‌های پارک در کنار گل‌ها، شمشادها و فضای سبز دل‌انگیز لذت ببرید.

جذابیت‌های غواصی در شب

جاذبه‌های وصف‌ناپذیر غواصی در شب فراوان است که می‌توان به عنوان مهم‌ترین جذابیت‌های آن به موارد زیر اشاره کرد:

ماجراجویی، هیجان، کشف ناشناخته‌ها، حس کنجکاوی، شناخت دنیای شگفت‌انگیز پلانگتون‌های درخشان در شب، تحقیق و مطالعه آبزیان و عکاسی در شب که یکی از پرطرفدارترین فعالیت‌های غواصی در جهان شناخته شده است.

غواصی در شب در همان سایتی که بارها در روز به غواصی پرداخته بودید بسیار  متفاوت و لذت‌بخش است، ثبت لحظات و رنگ‌های حقیقی توسط دوربین در شب و در نهایت لذت بردن از آرامش وصف‌ناپذیر دنیای زیبای آبزیان با ساکنینی که در روز نمی‌توان یافت همه و همه دلیل غواصی درشب و پاسخ به سوالاتی است که در نخستین سطر در ذهنتان نقش بست.

سال 1399 سال توسعه پایدار و تحول عظیم در  غواصی ایران خواهد بود. طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده فدراسیون نجات‌غریق و غواصی در نظر دارد سال آینده، دوره‌های تخصصی غواصی را برگزار ‌کند.

این دوره‌ها با استانداردهای بین‌المللی فدراسیون جهانی CMAS و با مجوز رسمی و نظارت از فدراسیون نجات‌غریق و غواصی کشور برگزار خواهد شد.

 

تنظیم و گردآوری: دکتر محمد کبادی

۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ۱۱:۱۳
تعداد بازدید : ۱,۶۱۵

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.