ثبت لحظه‌های زیبا با عکاسی هنرمندانه در زیرآب

ثبت لحظه‌های زیبا با عکاسی هنرمندانه در زیرآب
عکاسی در زیر آب یک حرفه هنرمندانه با هدف ثبت زیبایی‌های محیط زیست‌دریایی ‌می‌باشد.

این حرفه زیبا و هنرمندانه باعث شده تا سازمان جهانی CMAS توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد و به عنوان یک رشته رقابتی در تقویم مسابقات جهانی بگنجاند.

مسابقات جهانی عکاسی در زیر آب که هر دوسال یکبار در کشورهای مختلف توسط سازمان جهانی CMAS برگزارمی‌شود، در بین عکاسان زیر آب بسیار پرطرفدار بوده و بزرگ‌ترین و حرفه‌ای‌ترین عکاسان دنیا در این مسابقات با هم به رقابت می‌پردازند.

به دنبال استقبال گسترده از این حرفه زیبا، سازمان جهانی CMAS تصمیم گرفت دوره‌های آموزشی را براساس استانداردهای بین‌المللی برای علاقه‌مندان به رشته عکاسی زیر آب بسط و گسترش دهد.

هدف از برگزاری دوره‌های عکاسی زیر آب در سیستم CMAS ترویج این رشته به همراه رعایت تکنیک‌ها و مهارت‌های صحیح عکاسی و غواصی و نیز توجه به محافظت از محیط زیست‌دریایی می‌باشد.

با توجه به توضیحات فوق فدراسیون نجات‌غرق و غواصی جمهوری اسلامی ایران قصد دارد در آینده نزدیک برگزاری دوره‌های عکاسی زیر آب در سطوح مختلف را در دستور کار خود قرار دهد.

غواصان علاقه‌مند به عکاسی در زیر آب می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کرده و پس از طی مراحل مشخص شده در مسابقات داخلی و بین‌المللی مربوط به این رشته شرکت کنند.

دوره‌های عکاسی زیر آب طبق استانداردهای CMAS در سه سطح تقسیم‌بندی و  برگزار می‌شود.

 

تنظیم و گردآوری: داریوش تفرشی

۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ۱۲:۱۳
تعداد بازدید : ۲,۲۰۷

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.