هفته تربیت‌بدنی و ورزش گرامی باد

هفته تربیت‌بدنی و ورزش گرامی باد
هفته تربیت‌بدنی و ورزش که همه ساله از ۲۶ مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی نامگذاری شده است، در واقع نقش تعیین کننده‌ای برای اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده، و همچنین ارشاد جامعه به ورزش‌های همگانی دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات‌غریق و غواصی، ورزش به ‌عنوان یک ضرورت و نیاز در زندگی همه افراد به‌صورت عام و نیز به ‌عنوان یک رکن اساسی و حیاتی برای حضور در فعالیت‌های اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردار است. از اینرو  باید توجه داشت ورزش و فعالیت جسمانی به همراه رژیم غذایی مناسب، در پیشگیری از بیماری‌ها و رسیدن به بالاترین سطح سلامتی و بازدهی اقتصادی و اجتماعی نقش دارند.

بدین ترتیب ورزش تعطیل‌بردار نیست و به عنوان پدیده‌ای اجتماعی و فرهنگی در زندگی ماشینی امروز نقشی اساسی و محوری دارد و از این حیث نه تنها یک روز، بلکه کل ایام و روزهای سال را باید به آن اهتمام ورزید.

بدیهی است از این منظر ورزش برای همه افراد از جوان گرفته تا پیر و زن و مرد لازم می‌شود، همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید می‌فرمایند که ورزش گرچه برای جوانان لازم، اما برای سالخوردگان امری واجب است.

بنابراین یک تلاش همگانی لازم است تا با از پیش روبرداشتن مشکلات، شرایطی فراهم شود تا ورزش به عنوان مهم‌ترین اصل در زندگی تک تک افراد جامعه نفوذ کرده و روزی شاهد این باشیم که ورزش درون خانواده‌های ایرانی به امری نهادینه تبدیل گردد.

۲۶ مهر ۱۳۹۸ ۰۹:۴۷
تعداد بازدید : ۳۷,۵۱۴

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.