شناسایی 18 منطقه پراستقبال مردم برای شنا کردن در استان گلستان

شناسایی 18 منطقه پراستقبال مردم برای شنا کردن در استان گلستان
رییس هیات استان گلستان گفت : «با شروع فصل گرما و شنا که همه ساله با استقبال مردم روبرو هستیم، 18 منطقه پراستقبال شناسایی شده است.»

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات‌غریق و غواصی، علی اکبر مبشری رییس هیات استان گلستان با بیان این مطلب اظهار داشت: «مناطقی از بندرگز، بندر ترکمن و گمیشان از جمله مناطقی هستند که مردم برای آب تنی و شنا کردن انتخاب می کنند. برای پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی برای هموطنانمان حدود 10 منجی غریق را به صورت نوبتی در این این مناطق مستقر کرده ایم».  

وی در ادامه گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون نجات‌غریق و غواصی با اشاره به اجرایی نشدن طرح سالم‌سازی دریا در استان گلستان گفت: «سه جلسه با استانداری و فرمانداری برگزار کرده‌ایم اما متاسفانه هنوز برای اجرای این طرح اقدامی صورت نگرفته است.» مبشری اضافه کرد: «این درحالی است که هیات نجات‌غریق استان براساس وظایفی که دارد با اعزام منجی‌غریق به 18 منطقه پراستقبال مردم، اقدامات پیشگیرانه را انجام داده است. منجیان غریق به صورت نوبتی و داوطلبانه از صبح تا غروب در این مناطق حضور دارند و در این خصوص اقدامات پیشگرانه را انجام می‌دهند».

مبشری تصریح کرد: «سال گذشته طرحی از سوی استانداری و فرمانداری مبنی بر طرح سالم‌سازی دریا انجام شد و بخشی از حق الزحمه‌های منجیان غریق از سوی این دو ارگان پرداخت شد اما امسال تمام حق‌الزحمه را هیات استان برعهده گرفته است».

وی در ادامه این گفت و گو با اشاره به برنامه آیند این هیات گفت: «به زودی مسابقات انتخابی استان را جهت حضور در رقابت‌های المپیاد استعدادهای برتر کشور برگزار می‌کنیم».

مبشری در پایان گفت: «تاکنون دو دوره آمادگی را در گنبد و گرگان برگزار کرده‌ایم و طبق سنوات گذشته نیز کارگاه آموزشی دوره‌ای نیز برای منجیان غریق برگزار می‌کنیم».

 

۵ مرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۲۷
تعداد بازدید : ۴۲,۵۸۸

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.