رئیس هیئت استان آذربایجان‌غربی: منجیان‌غریق، داوطلبانه در آبگیرهای پراستقبال مردم حضور دارند

رئیس هیئت استان آذربایجان‌غربی: منجیان‌غریق، داوطلبانه در آبگیرهای پراستقبال مردم حضور دارند
رئیس هیئت نجات‌غریق و غواصی استان آذربایجان‌غربی از استقبال مردم برای شناکردن در دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، یونس حشمتی‌فر ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: «سال گذشته تقریبا کسی برای شناکردن به دریاچه ارومیه نرفت اما امسال باتوجه به بارندگی‌های فراوان اخیر سطح آب دریاچه بالا آمد و برای شنا کردن مناسب شد».

وی در ادامه به سدهای پرآب استان اشاره کرد و گفت: «در هر شهرستان سد و آبگیر وجود دارد و به طبع مردم نیز برای آب‌تنی و شنا از این آبگیرها استفاده می‌کنند. برای محافظت از جان مردم در این آبگیرها در حد توانمان کار می‌کنیم و برای اینکار نیروهای داوطلب شناسایی شده و به مناطق اعزام می‌شوند اما بدون همکاری و یاری دیگر ارگان‌ها از جمله استانداری نمی‌توان پوشش خوب و همه جانبه‌ای نسبت به حضور منجیان غریق در این آبگیرها انجام داد».

رئیس هیئت نجات‌غریق و غواصی استان آذربایجان غربی افزود: «سال گذشته، نزدیک به 7 غریق در استان داشتیم اما خوشبختانه تاکنون و با توجه به آبگیرهای فراوانی که ایجاد شده، گزارشی مبنی بر غرق شدن نداشته‌ایم

حشمتی‌فر با بیان اینکه حدود 400 منجی‌غریق در استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: «امسال 12 دوره آمادگی برگزار کردیم و همچنین در اردیبهشت ماه سال جاری در سطوح درجه یک و دو، کلاس نجات‌غریق در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد».

وی در پایان به برگزاری مسابقات استانی و شهرستانی اشاره کرد و گفت: «با برگزاری مسابقات استانی و شهرستانی در حال آماده‌سازی تیم استان برای شرکت در رقابت‌های المپیاد استعدادهای برتر هستیم که اواخر مرداد در استان قزوین برگزار می‌شود. ضمن اینکه طبق سنوات گذشته مسابقات استانی و شهرستانی هم در رده بزرگسالان برگزار خواهیم کرد».

۲ مرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۲۳
تعداد بازدید : ۴۳,۷۱۳

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.