سرگروه نجات غریق و غواصی منطقه شمال غرب کشور: نظارت مستمر بر اماکن آبی از برنامه های مهم در فصل شنا است/ اولویت کیفیت بر کمیت در دوره های آموزشی

سرگروه نجات غریق و غواصی منطقه شمال غرب کشور: نظارت مستمر بر اماکن آبی از برنامه های مهم در فصل شنا است/ اولویت کیفیت بر کمیت در دوره های آموزشی
رحیم عادل مقام سرگروه نجات غریق منطقه شمال غرب کشور در ارائه برنامه های پیش رو منطقه از تشکیل صندوق جهت تامین هزینه ها و توسعه هرچه بیشتر نجات غریق و غواصی خبر داد.

عادل مقام ضمن اشاره به اتحاد و همدلی موجود به عنوان یکی از نکات مثبت منطقه در این خصوص گفت: با موافقت روسای هیات های پنج استان منطقه مصوب شد صندوق مشترکی را تشکیل دهیم و هر هیات موظف خواهد بود از محل درآمدهای خود مبلغی را نسبت به تامین هزینه های دوره های آموزشی، برگزاری و شرکت در مسابقات و دیگر برنامه ها اختصاص دهد.

سرگروه منطقه شمال غرب با تاکید بر اینکه کیفیت دوره های آموزشی بر کمیت اولویت دارد گفت: با توجه به اهمیت جان هموطنان، دوره های آمادگی منجیان را با نظارت و دقت بیشتری اجرا می کنیم و از تمام دوره های آموزشی توسط نمایندگان منطقه ارزیابی به عمل خواهد آمد. همچنین با توجه به آغاز فصل شنا و افزایش بسیار در استفاده از استخرها و دریاچه ها و ... کلیه اماکن آبی به صورت مستمر مورد نظارت قرار می گیرند.

عادل مقام اما با توجه به تعداد منجیان غریق در استان های کردستان و اردبیل این دو استان را موظف به پرورش نیروهای توانمند عنوان کرد که این مساله در درآمدزایی این استان های محروم و تامین نیروی کار موثر خواهند بود.

همسان سازی مدرسان نجات غریق استان های زنجان، کردستان و آذربایجان غربی و برگزاری دوره نجات غریق بین المللی (ILS) در یکی از شهرهای تبریز یا اردبیل پس از ماه مبارک رمضان از برنامه های این منطقه خواهد بود. دوره یکسان سازی مدرسان در استان های آذربایجان شرقی و اردبیل پیش از ماه رمضان برگزار گردید.

از معضلات و مسائل مهم منطقه شمال غرب چشمه های آبگرم و دریاچه ارومیه است که عادل مقام ضمن ارتباط و هماهنگی های مستمر با رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان آذربایجان غربی به دنبال فراهم سازی و تضمین ایمنی هموطنان در دریاچه احیا شده ارومیه در فصل شنا است.

هم اکنون چشمه های آبگرم در نظارت سازمان گردشگری است اما این مساله مسئولیت حفاظت از جان گردشگران را از هیات های نجات غریق و غواصی نفی نمی کند. در این راستا سرگروه منطقه شمال غرب با کمک فدراسیون در پی اخذ مجوزهای لازم برای تحت پوشش قرار دادن چشمه های آبگرم است.

از برنامه های آتی این منطقه برگزاری جلسات برای انتخاب مسئولان برگزاری مسابقات از میان افراد دارای صلاحیت تمامی استان ها، انتخاب مربی منتخب تیم منطقه و برگزاری مسابقات منطقه ای با تاکید بر استعدادیابی می توان نام برد.

سرگروه نجات غریق و غواصی منطقه شمال غرب کشور خواستار توجه و حمایت مالی فدراسیون نسبت به مناطق فعال جهت توسعه فعالیت ها و پیشبرد اهداف شد.

 

منطقه شش به عنوان تنها منطقه ای که در سال گذشته دوره مربیگری نجات غریق و مسابقات نجات غریق دختران زیر 20 سال را برگزار کرد، بدون شک از عملکرد بسیار مطلوبی برخوردار بوده است.

برگزاری مسابقات نجات غریق پسران زیر 20 سال با شرکت پنج استان منطقه، برگزاری دو جلسه روسای هیات های استانی منطقه با حضور رئیس و نایب رئیس فدراسیون، تشکیل سمینار مدیران اماکن آبی در استان آذربایجان شرقی و کسب مقام سوم در مسابقات کشوری منتخب مناطق توسط منطقه شمال غرب از دیگر فعالیت ها و دستاوردهای منطقه شش طی مدیریت 18 ماهه رحیم عادل مقام است.

 

 

۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۰۱
تعداد بازدید : ۳۸,۶۰۶

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.