تجلیل از منجیان غریق استان مازندران در مشهد مقدس

تجلیل از منجیان غریق استان مازندران در مشهد مقدس
منجیان غریق نمونه استان مازندران در اردوی زیارتی سیاحتی مشهد مقدس با حضور رئیس فدراسیون مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

 

 

جلسه تقدیر از منجیان نمونه و بسیجی استان مازندران در اردوی زیارتی سیاحتی مشهد مقدس با حضور ایلخان نوری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی، نقی کریمیان رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان مازندران و زارع معاون قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد.

 

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور در جمع ناجیان مازندرانی اعلام کرد: کاهش ۲۴ درصدی مغروقین استان مرهون تلاش بی وقفه ناجیان است. امیدواریم روزی فرا رسد دیگر در هیچ جایی از دریا و سواحل ایران حتی سدها و رودخانه ها مغروق نداشته باشیم.

 نوری ضمن تشکر از رئیس هیات نجات غریق مازندران گفت: کریمیان نیروی عاشق و میدانی است، دغدغه ایشان در خصوص بیمه منجیان دغدغه همه ماست و بر همین اساس از سوی فدراسیون با تشکیل کمیته حقوقی و حضور وکلای مجرب همچنین چند نفر از روسا پیگیر بحث بیمه ناجیان و غواصان هستیم و ان شاالله در خصوص ساماندهی و توانمندسازی غواصان و پوشش بیمه ای آنان اخبار خوبی را اعلام می کنیم.

وی در مورد حرفه نجات غریق و غواصی اظهار داشت: نجات غریق عشق است. اساتید ما اخلاق مداری را سرلوحه کارشان قرار دهند.

نوری در خاتمه از تعامل بسیار خوب همه نهادها، ارگان ها و دستگاه‌ها با هیئت نجات غریق استان مازندران سپاسگزاری کرد.

 

رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان مازندران نیز همراه با پخش کلیپ گزارشی از عملکرد این هیات ارائه داد.

کریمیان بیان داشت: آمار غریق استان از زمانی که آغاز به کار کرده است به همت ناجیان از ۴۰۰ تن به ۴۷ تن رسیده است.

سکاندار نجات غریق استان مازندران افزود: سال گذشته ۲۲ درصد و سال جاری ۲۴ درصد کاهش غریق داشته ایم و با توجه به جمعیت ثابت سه میلیون و دویست هزار نفری مازندران و جمعیت شناور ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شب اقامت، حضور این مردان بی ادعا بود که خوشبختانه آمار به طور چشمگیری کاهش یافت.

کریمیان در ارائه آمار منجیان غریق مازندران گفت: در این هیات یک هزار و نهصد و پنجاه منجی غریق داریم که از این تعداد ۹۳۰ نفر در ۳۷۶ نقطه حادثه خیز بالغ بر۵۰۰  نفر در طرح ها، ۹۷ طرح در قالب قایقران، جت ران بخش خصوصی نیروی داوطلب داشتیم.

وی با تشکر از حمایت های استاندار، معاونت سیاسی استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران گفت: تعامل خوبی با ارگان های مرتبط مانند جمعیت هلال احمر، دریابانی و نیروی انتظامی داشتیم و تمامی کمیته ها و بازرسین هیات به همراه منجیان غریق مشغول به کار بودند و حتی بعد از اذان مغرب که فعالیت منجیان خلاف مقررات است، منجیان هیات نجات غریق مازندران تا پاسی از شب در برخی شهرهای حساس همچون بابلسر، محمود آباد، نور، نوشهر، فریدونکنار و ... آماده باش بودند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران تصریح کرد: در طول فعالیت ۶ نفر از ناجیان دچار حادثه شدند و برخی حتی منجر به مرگ هم میشد که نشان از تعهد این عزیزان بوده و اینجانب به عنوان رئیس هیات نجات غریق استان بر خود فرض میدانم قدردان زحماتشان باشم و در خصوص بیمه غواصان و منجیان غریق تمام تلاش خود را به کار گرفته تا آسایش آن ها را فراهم نمایم.

  

در خاتمه این مراسم با حضور رئیس فدراسیون و معاون ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی از ناجیان زحمتکش مازندران تجلیل به عمل آمد و هدایایی به رسم یاد بود اهدا شد.

همچنین ایلخان نوری به همراه کریمیان و ناجیان مازندرانی در حرم رضوی حاضر شدند و به عزاداری و سینه زنی پرداختند.


۱۹ مهر ۱۳۹۷ ۱۰:۳۴
تعداد بازدید : ۱۲,۱۵۰

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.