برگزاری نشست رئیس فدراسیون با مسئولان هیات های نجات غریق و غواصی استان مازندران

برگزاری نشست رئیس فدراسیون با مسئولان هیات های نجات غریق و غواصی استان مازندران
نشست هم اندیشی رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با روسا و نواب رئیس هیات های نجات غریق و غواصی شهرستان های استان مازندران امروز در بابلسر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در این نشست علاوه بر رئیس، نایب رئیس بانوان و کارشناس فدراسیون نجات غریق و غواصی، مدیرکل اجتماعی استانداری و مسئولان هیات نجات غریق و غواصی مازندران نیز حضور داشتند و موضوعاتی همچون حساسیت سواحل شمالی و چگونگی پیشگیری از تلفات مطرح و بررسی شد.

در ایتدای نشست ایلخان نوری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با اشاره به فعالیت 180 هزار منجی غریق، غواص و آب درمان آموزش دیده در کشور گفت: نیمی از این تعداد را بانوان تشکیل می دهند که در نوع خود یکی از افتخارات این فدراسیون محسوب می شود.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی افزود: مازندران با تعداد بیش از 10 هزار منجی غریق به عنوان الگوی نجات غریق در بحث سواحل کشور و ساماندهی منجیان غریق می باشد.
وی تصریح کرد: بحث کیفیت برای فدراسیون بسیار حائز اهمیت است و ما در کنار کمیت و افزایش تعداد نیروهای متخصص بحث کیفیت و توانمندی منجیان غریق را نیز خواهیم داشت.

ایلخان نوری در ادامه با بیان اینکه فدراسیون نگاه ویژه ای به استان مازندران دارد گفت: امسال در مازندران با حضور مدرسین خوب بین المللی که از اقصی نقاط کشور به اینجا خواهند آمد بحث بازآموزی منجیان غریق و آمادگی سالانه آن ها را با کلاس های آموزشی خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: شرح وظیفه فدراسیون نجات غریق پرورش نیروی نجات غریق و نیروی متخصص و نظارت کارشناسی بر اماکن آبی است که در حیطهوظایف محوله و پرورش نیروی نجات غریق بسیار فعال هستیم .

وی افزود: استان مازندران و هیات های نجات غریق و غواصی شهرستان ها مطلوب عمل کرده اند و نیروهای متخصص خوبی را نیز در اختیار دارند.

ایلخان نوری تصریح کرد: از لحاظ نیروی انسانی وضعیت بسیار مناسب است اما نیاز به تامین تجهیزات امداد و نجات داریم و خواهش ما از دیگر مسئولان کشور این است که برای استان مازندران و دیگر استان های ساحلی کشور شرایطی فراهم شود تا نیروهای متخصص با در اختیار داشتن تجهیزات امداد و نجات بیشتر، موفق به نجات جان همه باشند.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی در خاتمه با اشاره به اینکه هدف اصلی، کاهش مغروقین و نجات جان هموطنان است گفت: در بازرسی که از سواحل مازندران در چند روز اخیر صورت گرفته شاهد جمعیت بسیار زیادی از مسافران در نوار ساحلی بودیم که نیروهای نجات غریق در شرایط سخت در کنار دریا جهت تامین جان مسافرین در تلاش بوده اند.

 

 

۱۷ خرداد ۱۳۹۷ ۲۳:۵۴
تعداد بازدید : ۳,۱۸۷

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.