گزارش تقدیر از منجیان غریق نمونه سراسر کشور

گزارش تقدیر از منجیان غریق نمونه سراسر کشور
همایش تقدیر از منجیان نمونه کشور برای اولین بار به همت فدراسیون نجات غریق و غواصی و استانداری مازندران و اداره کل تربیت بدنی در مجتمع ساحلی وزارت برگزار شد .
در این مراسم از 46 منجی غریق و منجی قایقران نمونه بانوان و آقایان از کلیة استانهای کشور با توجه به شاخص های اخلاقی و حرفه ای تقدیر و لوح و نشان و هدایایی اهدا گردید.
طاهایی استاندار مازندران ، پریچهره مدیرکل تربیت بدنی استان ؛ اسلامی رئیس هیات نجات غریق مازندران ؛مدیران استانی؛ اعضای فدراسیون نجات غریق و منجیان نمونه کشور در این مراسم حضور داشتند.
سید مصطفی میرسلیم، رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی و حامی جهانی نجات غریق، در سخنانی با بیان ارزش اخلاقی و روحیه انسانی و خداپسندانه منحیان غریق   اظهار داشت : منجیان غریق به گردن جامعه حق دارند؛ نمی توان از کنار تلاش انسانی و ایثارگری آنان در نجات بیش از 36000 نفر در 5 سال گذشته بی توجه گذشت .
حامی جهانی نجات عریق با اشاره به آموزه های دینی و روایات در اهمیت حان انسانها افزود: نجات عریق تنها رشته ورزشی است که در آن ورزش و خدمت رسانی با هم کاملا عجین شده است و فراتر از یک رشته ورزشی است و اساساً ورزش در نجات غریق بدون امداد رسانی مفهومی ندارد.
وی اعلام کرد آنچه که امروز از آن تقدیر می شود آن احساس مسوولیت الهی است که در دل منجیان غریق است که با وجود تمام سختیها و کمبودها در این رشته خدمت می کنند : آنها قهرمان واقعی هستند.
در ادامه مراسم اسفندیاری نایب رئیس فدراسیون از افتخار آفرینی منجیان غریق در مسابقات آسیا و اقیانوسیه سخن گفت و افزود وظیفۀ اصلی فدراسیون آمورش است ولی  در زمینۀ قهرمانی هم تلاشهای خوبی صورت گرفته است ومنجیان غریق در سال گذشته دو برنز از مسابقات جهانی را برای اولین بار بدست آوردند و در رشته های دیگر به خوبی درخشیدند تجهیزات نیمه سنتی و کمی بودجه تخصیصی را از دیگر مشکلات نجات غریق دانست و با اشاره به اینکه جناب آقای دکتر سعیدلو ، ریاست محترم سازمان تربیت بدنی منجیان غریق را ایثارگران و پهلوانان نامیده اند و صیانت به حکم قرآن به آنها جایزه داد خواستار نگاه ویژه به این ورزش امدادی شد.
طاهایی استاندار مازندران با بیان اهمیت نجات غریق و تلاشهای انجام شده از مهندس مجدآرا فرماندار وقت مازندران یاد کرد که در سال 1361 برای اول بار طرح سالم سازی دریا را در خزرآباد ساری اجرا کرد.
وی در ادامه از دلاوریهای منجیان غریق و منجی غواصان در طول هشت سال دفاع مقدس یاد کردو برای نمونه به عملیات والفجر هشت در منطقه فاو و تلاشها و ایثارگری های منجی غواصان اشاره کرد . نمونه آقای نوروز علی دامچی آزاده منجی غریق که هشت سال در زندان بعثیها بوده است.
ابراهیمی معاون سیاسی استاندار مازندارن سخنگوی دیگر این همایش یکی از راههای کاهش غریق را در اماکن آبی اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و آموزش در رسانه ملی دانست و یادآورشد: بیش از 70 درصد از مغروقان غیربومی هستند که با خطرات ناشی از دریا و مناطق غیر استحفاظی آشنا نیستند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی در 5 سال گذشته 36665 نفر در اماکن آبی به همت منجیان عریق نجات یافته اند و متأسفانه 1010 نفر در مناطق غیر استحفاظی جان باخته اند.
در این مراسم همچنین از خانواده تعدادی از منجیان غریق که در حین ایفای وظیقه جان خود را فداکردند، تقدیر شد ؛ نوروز علی دامچی از منجیان غریق و آزادگان جنگ تحمیلی و علیرضا ذی قیمت از قهرمان پیشین نجات غریق در این مراسم حضور داشتند.

این همایش در اول و دوم اردیبهشت ماه جاری درمجتمع ساحلی وزارت کشور در ساری برگزار شد.

۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۰۹:۴۷
تعداد بازدید : ۵,۳۰۹

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.