روایت علی اصغر غفاری دبیر هیات نجات غریق و غواصی استان گلستان از عملیات پیچیده کشف پیکر در گل رامیان

روایت علی اصغر غفاری دبیر هیات نجات غریق و غواصی استان گلستان از عملیات پیچیده کشف پیکر در گل رامیان
علی اصغر غفاری دبیر هیات نجات غریق و غواصی استان گلستان، مدرس بین‌المللی غواصی و مدرس نجات غریق از عملیات سخت و پیچیده خارج نمودن پیکر فرد غرق شده در منطقه گل رامیان استان گلستان سخن گفت.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات غریق ک غواصی، علی اصغر غفاری در صحبتهای خود در مورد یافتن پیکر فرد غریق شده آورده است:

 

پس از رخ دادن حادثه در تاریخ ۲۵ اسفند ۹۶ که سبب غرق شدن یکی از هموطنانمان شد، با توجه به درخواست سازمانهای مختلف، بلافاصله ستاد بحران در فدراسیون نجات غریق و غواصی تشکیل شد و با تاکید جناب آقای ایلخان نوری رئیس فدراسیون و پیگیری های مستمر آقایان حیدری نایب رئیس فدراسیون و مصطفی توکلی عضو ستاد بحران فدراسیون، عازم منطقه گل رامیان شدم. 

عملیات جستجو را با همکاری حسن تربتی از غواصان هیات نجات غریق و غواصی استان گلستان و احمد یازرلو از غواصان نیروی دریایی منطقه یکم ارتش آغاز نمودم و پس از ۱۱ روز در نهایت ساعت ۱۴ روز ششم فروردین در عمق ۲۰ متری و در تاریکی مطلق پیکر فرد جانباخته را پیدا و خارج نمودم.

با توجه به وضعیت پیچیده چشمه گل رامیان، گل آلود بودن آب، دمای زیر صفر آب که سبب شد تا مجبور به پوشیدن دو دست لباس شوم، نبودن دید کافی در زیر آب و مکش شدید زیر سطحی و جریان آب و همچنین چرخش آب به صورت گردآب در عمق، خارج نمودن جسد دارای شرایط بسیار دشواری بود که نهایتا با تلاش همکاران موفق به پیدا کردن پیکر این جوان جانباخته شدم.

با توجه به اتفاقات رخ داده و غرق شدن افرادی در سالهای قبل، از مسئولین استان و شهرستان رامیان درخواست داریم تمهیدات لازم جهت پیشگیری از رخ دادن حوادث مشابه در این چشمه زیبا را صورت دهند.

تقاضا دارم حداقل دور چشمه را فنس و تابلوهای خطر و ممنوعیت شنا را در زمانهایی که مردم حضور دارند، نصب نمایند.

از مسافران و مردم عزیز تقاضا داریم در این مکان با شرایط پیچیده و بسیار خطرناک شنا نکنند.
 
در پایان از تمام ارگانها و سازمانهای حاضر در این عملیات از جمله هلال احمر، آتش نشانی، نیروی دریایی و نیز اهالی محترم رسانه سپاس فراوان دارم. 
۷ فروردین ۱۳۹۷ ۱۱:۵۲
تعداد بازدید : ۴,۲۶۸

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.