تشکیل اولین جلسه ستاد دریا در سال 1390

تشکیل اولین جلسه ستاد دریا در سال 1390
تشکیل اولین جلسة ستاد دریا
با پایان سال 1389 و آغاز سال 1390 و شروع کاری پس از تعطیلات نوروز، نایب رئیسان فدراسیون روز سه شنبه مورخ 9/1/1390 ساعت 9:30 در ساری، استان مازندران حضور یافته ضمن تبریک سال نو از هیأت نجات غریق که به محل جدید و مناسبی انتقال یافته بازدید کردند. سرکار خانم صاحب الزمانی بررسی از روند کلاسهای نجات غریق، مخصوصاً در بخش بانوان را به عمل آورده، دیدگاههای مناسبی را ارائه نمودند. آقای اسفندیاری در مورد کلاسهای سال آینده با تأکید بر برگزاری آموزشهای نجات غریق دریایی، اظهار داشتند لازم است کلاسها در سواحل و مسایل آموزشی دریایی به جوانان آموزش داده شده و گواهینامه های دریایی صادر شود و به کلیة منجیان غریق فنون اولیة قایقرانی آموزش داده شده و لوازم نجات و قایقهای تندروی نجات و امداد دریایی در اختیار ایشان قرار گیرد. این روش بسیار مناسب است ولی متأسفانه قدری کم رنگ شده و تصور منجیان بر آن است که گواهینامة استخری مهمتر از دریایی می باشد، حال آن که در تمام جهان منجیان دریا با گذراندن دوره های خاص در رتبة مناسب تری هستند. برای شروع کار دریا لازم است از هم اکنون کلاسهای مدیران طرح، طبق پیشنهاد یکی از همکاران در هیأت نجات غریق استان تشکیل شود. مطلب مهمی را که باید به همکاران اطلاع دهم زمان مناسبی است که از موقعیت کلاسهای آموزشی ای که وزارت آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی برای دانش آموزان در استخرها برگزار می نماید استفاده کرده فنون مقدمات نجات غریق را به آنها آموزش داده، از هم اکنون آنها را برای این رشتة امدادی آماده نموده نسبت به صدور گواهینامة مقدمات نجات غریق زیر 12 سال و بالای 12 سال که فقط جنبة آموزشی دارد اقدام نماییم. بی شک آشنایی آنها به آموزش شنا و امداد و نجات باعث پایین آمدن تعداد مغروقان در دریا خواهد شد.
سپس با گروه هیأت نجات غریق استان مازندران به دفتر جناب آقای پریچهره مدیرکل محترم ادارة تربیت بدنی استان مازندران عزیمت نموده و پس از گزارش مطالب بالا در ادامة سومین جلسة ستاد دریا به آقای پریچهره و همکاران ایشان در تربیت بدنی استان مازندران ، سال جدید، موفقیتهای مناسب ورزشی در سال 1389 و به دست آوردن رتبة مناسب و استثنایی در کشور را تبریک گفتند.
آقای پریچهره مدیرکل محترم استان با تبریک سال 1390 و آرزوی سلامتی برای همکاران و ورزشکاران افزودند: امسال در ایام سال نو، اینجانب و همکاران ستادی در تمام این روزها همکاری نزدیک برای پذیرایی هم وطنان داشتیم. خوشبختانه مطلع شدیم که قهرمانان اتومبیل‏رانی و موتورسواری اول سال 1390 مقام سومی آسیا را به دست آوردند، همانگونه که در سال 1389 شرایط مناسبی داشتیم. آقای اسفندیاری افزودند: همانگونه که اطلاع دارید 2 بار ستاد دریا در سال 1389 تشکیل شد و در سطح بالایی با حضور استانداران و مسئولین وزارتخانه ها در قشم برگزار و تصمیمات مناسبی گرفته شده است. ان شاءالله مشکل اصلی نجات و امداد در دریا، حقوق منجیان غریق و ابزار نجات مدرن و به روز به کار گرفته خواهد شد. در جلسه ای که در تهران با حضور استانداران محترم در فدراسیون نجات غریق داشتیم آقای طایی استاندار محترم مازندران با هماهنگی فدراسیون نجات غریق برای تقدیر و تشکر از منجیان نمونه ابراز علاقه نمودند و آقای مهندس سیدمصطفی میرسلیم پیشنهاد حضور منجیان نمونة کشوری را مطرح نمودند و مورد تصویب قرار گرفت که ان شاءالله در دهة سوم فروردین ماه تشکیل خواهد شد.
آقای پریچهره مدیر کل استان مازندران اظهار داشتند: ما همیشه مسابقات قهرمانی کشور در رشته های مختلف را برگزار می نماییم و با علاقه، این رویداد مهم را به شکل معقول انجام خواهیم داد. حقوق منجیان خوشبختانه پرداخت شد و آقای استاندار و همکاران ایشان پشتیبانی لازم را داشته‏اند. در سال جاری هم طبق برنامة فدراسیون چیدمان منجیان غریق در سواحل انجام خواهد شد. بنده و همکاران با جدیت بیشتری برای ساماندهی سواحل جهت ایمنی بیشتر دریا کوشش خواهیم کرد.
در پایان آقای اسفندیاری از جناب آقای پریچهره و همکاران اداره کل تربیت بدنی تشکر کردند و جلسه ساعت یک بعد از ظهر پایان یافت.
۱۰ فروردین ۱۳۹۰ ۱۲:۱۷
تعداد بازدید : ۴,۵۵۵

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.