امیرحسین براتی: کمیته پزشکی جایگاه ویژه و مهمی در نجات غریق و غواصی دارد

امیرحسین براتی: کمیته پزشکی جایگاه ویژه و مهمی در نجات غریق و غواصی دارد
عضو کمیته پزشکی کنفدراسیون غواصی CMAS غرب آسیا تاکید دارد که به خاطر ماهیت نجات غریق و غواصی، این کمیته و فعالیت ها و برنامه های مرتبط با آن اهمیت و جایگاه بالایی در این رشته دارد.

ه گزارش روابط عمومی فدارسیون نجات غریق و غواصی، امیر حسین براتی که اخیرا به عنوان عضو کمیته پزشکی کنفدراسیون غواصی CMAS غرب آسیا منصوب شده است، تاکید دارد که این انتصاب و دیگر انتصاب های انجام شده برای عضویت نمایندگان ایران در کمیته های این کنفدراسیون، به ارتقای نجات غریق و غواصی ایران کمک می کند. 

وی در رابطه با سیاست ها و برنامه های موردنظر خود برای این کمیته خاطرنشان کرد: البته تعیین سیاست گذاری کلان اصولا با مسئول کمیته است اما قطعا من و دیگر اعضا هم نظرات و رویکردهای خود را خواهیم داشت. هنوز نشستی از طرف این کمیته برگزار نشده است. به محض آغاز به کار رسمی و تعیین اولویت ها، بر اساس آن برنامه های پیشنهادی ارائه می شود. 

براتی تاکید کرد: آنچه اهمیت دارد اینکه این عضویت می تواند به ارتقا دانش و سلامتی ورزشکاران‌مان کمک زیادی کند. در مجموع جنبه های پزشکی در فعالیت های ورزشی مانند نجات غریق و غواصی که در محیط های کم فشار و پرفشار انجام می شود، بسیار حیاتی است. اینجاست که جایگاه کمیته پزشکی وفعالیت هایش اهمیت خود را نشان می دهد. 

این متخصص پزشکی - ورزشی تصریح کرد: فعالیت های ورزشی به ویژه در محیط های پرفشار عوارض خاص خود را دارد. باید به واسطه ارائه برنامه های پزشکی میزان این عوارض را به حداقل رساند که این به عمر مفید دوره ورزشی ورزشکار کمک می کند. این رویکردها را می توان در کمیته پزشکی دنبال کرد. 

عضو کمیته پزشکی کنفدراسیون غواصی CMAS غرب آسیا تصریح کرد: حاصل شدن هر پیشرفتی مبتنی بر رویکرد علمی است. این دستاورد علمی است که می تواند پشتوانه پیشرفت و ارتقا را در هر مجموعه ای ایجاد کند. اگر پروژه ها، پایان نامه ها و رسانه های دانشجویان در رابطه با نجات غریق و غواصی و در کل فعالیت ورزشی در محیط های آبی باشد، نتایج پرباری از نظر پزشکی خواهیم داشت. 

۲۲ شهریور ۱۴۰۲ ۱۴:۵۶
تعداد بازدید : ۱۸۹

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.