شادی قیاسی:

کسب چهار کرسی در کنفدراسیون غواصی CMAS غرب آسیا نشان از توانمندی‌های ایران دارد

کسب چهار کرسی در کنفدراسیون غواصی CMAS غرب آسیا  نشان از توانمندی‌های ایران دارد
نایب رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با تاکید بر اینکه کسب چهار کرسی در غرب آسیا موید توانمندی‌های فدراسیون ایران است، در مورد برنامه ها و رویکردهای موردنظر برای کمیته محیط زیست کنفدراسیون غواصی CMAS غرب آسیا که عضویت آن را در اختیار گرفته است، توضیح داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، در آغاز به کار  کنفدراسیون غواصی CMAS غرب آسیا، ایران در چهار کمیته از مجموع هفت کمیته این کنفدراسیون صاحب کرسی شده است. یکی از این کرسی ها توسط شادی قیاسی نایب رئیس فدراسیون و به واسطه عضویت در کمیته محیط زیست به دست آمده است. 

وی کرسی های کسب شده را موفقیتی بزرگ برای فدراسیون نجات غریق و غواصی ایران عنوان کرد و با یادآوری دیدارهایی که طی ماه های اخیر میان مسئولان این فدراسیون با مدیران فدراسیون جهانی و کنفدراسیون غواصی CMAS غرب آسیا  برگزار شد، گفت: البته بیش از هر مسئله ای توانمندی فدراسیون ایران و سیستم مدیریتی آن در دیدگاه  مساعد و تصمیم گیری برای اختصاص این کرسی ها به ایران تاثیرگذار بوده است. 

قیاسی در ادامه در مورد کمیته محیط زیست غرب آسیا که عضویت آن را در اختیار گرفته است و عمده فعالیت های مرتبط با این کمیته و همچنین اهداف و برنامه های موردنظر برای آن توضیح داد. 

وی ابتدا اشاره ای به اکو سیستم دریایی و تنوع زیستی در ایران داشت و با مهم خواندن این مسئله گفت: به طبع در کشورمان متخصصانی  در این حوزه و در راستای محیط زیست پایدار فعالیت دارند و این بیانگر لزوم برخورداری از ایده های جدید و به روز در این زمینه است که البته از آن دور نیستیم. 

نایب رئیس فدارسیون نجات غریق و غواصی تاکید کرد: وقتی بتوانیم در سطح بین المللی کار کنیم، تعاملات، همفکری و همبستگی ها در جامعه بزرگ تری اتفاق می افتد و عضویت در کمیته محیط زیست کنفدراسیون غواصی CMAS غرب آسیا فرصت مناسبی برای تحقق این مهم است. 

قیاسی یک مسئله را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: صرفا عضویت در کمیته نباید ملاک باشد. اینکه بتوانیم با این عضویت، اتفاقات تازه ای را به نام ایران و در غواصی بین المللی رقم بزنیم، مهم است. شخصا نماینده ایران در کمیته محیط زیست هستم و خود را موظف می دانم تا با بهره گیری از نیروی فکری متخصصان داخلی حوزه، تعاملات گسترده ای را با دیگر کشورها در سطح آسیا و حتی جهان برقرارکنیم. 

وی کار تیمی در این زمینه را مهم با اهمیت عنوان کرد و ادامه داد: عضویت در کمیته محیط زیست کنفدراسیون غواصی CMAS غرب آسیا بهانه ای است برای اینکه با حضور افراد توانمند و آشنا به مسائل زیستی یک تیم تخصصی تشکیل دهیم. همین اقدام با توجه به اکو سیستم دریایی وسیع و متنوعی که در کشور داریم، کمک می کند تا قدم های بزرگتر و موثرتری برای مراقبت از همین منابع برداشته و نتایج و برنامه های آن را بین المللی هم کنیم. 

نایب رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با تاکید بر لزوم آموزش غواصان و آموزش همگانی در این زمینه گفت: فعالیت های کمیته محیط زیست قاعدتا فقط محدود به پاکسازی سواحل و دریا نمی شود. حفظ اکو سیستم داخل آب، گونه های گیاهی، محیط آب، مرجان ها و ... شناخت هر یک از آنها و مسیر برخورد با آنها از اهداف و رویکردهای مهم به شمار می رود. 

۲۰ شهریور ۱۴۰۲ ۱۷:۰۲
تعداد بازدید : ۲۸۹

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.