در حضور معاون وزیر ورزش؛

«طرح ملی بانو توانا» رونمایی شد/دکتر سجادی: این طرح به هیات ها ابلاغ می شود

«طرح ملی بانو توانا» رونمایی شد/دکتر سجادی: این طرح به هیات ها ابلاغ می شود
فدراسیون نجات غریق و غواصی طی نشستی ویژه که با حضور دکتر مریم کاظمی پور معاون امور بانوان وزارت ورزش برگزار شد از «طرح ملی بانو توانا» رونمایی کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، تدوین «طرح ملی بانو توانا» بر اساس پیشنهاد اولیه دکتر مریم کاظمی پور معاون وزیر ورزش و با هدف بهبود کیفیت زندگی بانوان سالمند ایرانی در دستور کار مشترک فدراسیون نجات غریق و غواصی و فدراسیون شنا قرار گرفت. 

در فدراسیون نجات غریق و غواصی، مراحل تدوین طرح موردنظر توسط کمیته آب درمانی به ریاست دکتر نسترن سجادی و با همکاری کمیته تمرین در آب فدراسیون شنا پیگیری و نهایی شد.

«طرح ملی بانو توانا» در جریان نشست مشترک روسای هیات های استانی نجات غریق و غواصی که در حاشیه مسابقات نجات غریق قهرمانی کشور در جزیره کیش برگزار شد و در حضور دکتر کاظمی پور معاون وزیر ورزش رونمایی شد. 

محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا و‌ روسای هیات های استانی این فدراسیون نیز به صورت وبینار در نشست حضور داشتند. 

در همین رابطه دکتر نسترن سجادی توضیحات مبسوطی در رابطه با طرح موردنظر و دیگر اقدامات صورت گرفته در کمیته آب درمانی ارائه داد. 

وی ضمن تقدیر از حمایت های مسئولان فدراسیون گفت: در کمیته آب درمانی برای نخستین بار اقدام به تدوین آئین نامه بر اساس استانداردهای آموزشی وزارت ورزش کردیم که چراغ راه دیگر کمیته ها در فدراسیون شده است. 

رئیس کمیته آب درمانی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته موفق به تصویب رشته آب درمانی در وزارت ورزش شدیم، از این مهم به عنوان نقطه عطفی در کمیته آب درمانی یاد کرد. 

سجادی تصریح کرد: در سراسر دنیا از تکنیک های مختلف آب درمانی بهره برده می شود در حالیکه تا پیش از این هیچ یک از آنها وارد ایران نشده بود، کاری که در کمیته آب درمانی صورت گرفت این‌ بود که این تکنیک ها را وارد کردیم و در ادامه هم تکتیک های جدیدتری را وارد خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: طبق سرفصل های جدید دوره های مربیگری درجه ٣ آب درمانی را در حدود نیمی از استان های کشور برگزار کردیم، در برخی استان ها دومین دوره هم برگزار شده است. 

رئیس کمیته آب درمانی با بیان اینکه برای کارورزی آب درمانی برنامه جدیدی تدوین کردیم، گفت: فرم های مدون کارورزی آب درمانی و برنامه نویسی آب درمانی را تهیه کرده و در اختیار استان ها قرار داده ایم. این مسئله مورد استقبال وزارت ورزش بوده است. 

سجادی در ادامه ضمن تقدیر از خانم کاظمی پور بابت حمایت همیشگی از ورزش بانوان در مورد «طرح ملی بانو توانا» توضیح داد و گفت: این طرح با تلاش فدراسیون نجات غریق و غواصی در کنار فدراسیون شنا تدوین شده است.

وی تاکید کرد: طبق گزارش سال ٢٠١٩ سازمان ملل، در سال ٢٠٢٠ یک میلیارد فرد ٦٠ سال به بالا داشتیم، بین سال ٢٠٢٠ تا ٢٠٥٠ این آمار حدود سه برابر می شود. دیگر اینکه دو فاکتور ناتوانی و بیماری هر دو در افراد بالای ٨٠ سال منجر به مرگ و میر می شود اما طبق بررسی ها تاثیر ناتوانی جسمی در این زمینه بیشتر است. ضمن اینکه طبق اعلام رسمی سازمان بهداشت جهانی، ایجاد فرصت به واسطه افزایش طول عمر افراد به شدت به عامل سلامتی بستگی دارد.

به کفته سجادی، طی یک دهه اخیر آب درمانی محبوبیت زیادی در میان افراد پیدا کرده است، خواص ویژه آب در این زمینه تاثیرگذار بوده است. 

رئیس کمیته آب درمانی در ادامه اهداف ارائه «طرح ملی بانو توانا» را تشریح ‌و گفت که این طرح طی هشت هفته و هر هفته سه جلسه روی جامعه آماری بانوان سالمند اجرا می شود. 

سجادی ضمن تشریح پروتکل های آب درمانی و تمرین در آب گفت که در تلاشیم تا به زودی طرح ملی بانو توانا به هیات ها ابلاغ شود.

۲۲ تیر ۱۴۰۲ ۰۳:۳۲
تعداد بازدید : ۱,۶۱۹

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.