ثبت چهار رکورد ملی توسط غواصان آزاد ایران

ثبت چهار رکورد ملی توسط غواصان آزاد ایران
ورزشکاران ایران در رشته غواصی آزاد ماده های «فری ایمرشن»، «غواصی بدون فین»، «مونوفین» و «حبس نفس» موفق به ثبت جهانی رکوردهای ملی خود شدند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، با اعلام امین جدیدی سرپرست کمیته غواصی آزاد، نمایندگان ایران اخیرا در ماده های مختلف رشته غواصی با حبس نفس  موفق به ثبت جهانی رکوردهای ملی شده اند. 
 
این رکوردها به این شرح ثبت شده اند: 
 
ثبت دو رکورد ملی غواصی آزاد توسط یک ورزشکار خانم 
 
 سمیرا کمالفرد با ثبت دو رکورد ملی در رشته های «بدون فین به عمق ۳۰ متر» و رشته «مونوفین عمق ۳۵ متر» نفر اول ایران در رنکینگ های جهانی فدراسیون جهانی قرار گرفتند. 
 
 فاطمه صادری غوص بسیار خوب ۴۷ متر را اجرا کرد و مژگان شکوری هم عمق ۳۰ متر در رشته فین دوتایی را به ثبت رساندند. 
 
ثبت رکورد ملی غواصی آزاد در ماده فری ایمرشن
 
مژگان شکوری در رشته فری ایمرشن (غواص با حبس نفس و با کشش طناب به سمت عمق رفته و باز می‌گردد) با عمق ۳۶ متر به رکورد ملی دست پیدا کرد. وی بعد از پشت سر گذاشتن کمپ های تمرینی و آمادگی کامل  رکوردهای خود را ثبت کرد.
 

ثبت رکورد ملی غواصی آزاد در ماد حبس نفس 

همچنین وحید سهرابی موفق به ثبت جهانی رکورد ملی جدید در ماده حبس نفس به مدت شش دقیقه و هشت ثانیه شد، رکورد قبلی ایران در این ماده شش دقیقه و سه ثانیه بود. در این ماده غواص نفس خود را حبس کرده و روی سطح آب شناور می‌شود از لحظه ورود صورت داخل آب تا لحظه خروج صورت غواص از آب به عنوان رکورد حبس نفس در نظر گرفته می‌شود. 
۱۴ دی ۱۴۰۱ ۱۱:۵۵
تعداد بازدید : ۶۰۵

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.