توسط حمیدرضا معماری انجام شد؛

تشریح فعالیت های کمیته پیشگیری از غرق شدگی با محوریت «اطلاع رسانی»

تشریح فعالیت های کمیته پیشگیری از غرق شدگی با محوریت «اطلاع رسانی»
سرپرست کمیته پیشگیری از غرق شدگی با اشاره به مهمترین برنامه های مصوب و مورد پیگیری در این کمیته تاکید که در تمام این برنامه ها با محوریت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جامعه اجرا می شود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، حمید رضا معماری که اخیرا مسئولیت کمیته پیشگیری از غرق شدگی در فدراسیون را بر عهده گرفته است، در تشریح اولویت های در نظر گرفته شده برای این کمیته بر اطلاع رسانی و افزایش آگاهی ها در کنار به روز رسانی منجیان غریق و همچنین ضابطه مند و هدف مند کردن فعالیت کمیته های فعال در هیات های استانی تاکید کرد و اینکه در این راستا اقدام به تشکیل اتاق فکر هم شده است. 
 
وی با تاکید بر اینکه مخاطبان کمیته پیشگیری از غرق شدگی در دو گروه طبقه مندی می شوند، گفت: گروه اول شامل مدرسان نجات غریق هستند که سالیانه باید از نظر همسان سازی آمادگی جسمانی و اطلاعاتی به روز بشوند. در واقع آماده نگه داشتن آنها به منظور حضور نتیجه بخش در حوادث از مهمترین ابعاد فعالیت های کمیته را شامل می شود. گروه دوم هم جامعه و عموم افراد را در بر می گیرد که به نوعی مخاطبین اصلی ما به حساب می آیند چراکه عمده فعالیت ها با هدف کاهش خطرات جانی (غرق شدگی) برای آنها انجام می شود. 
 
معماری تصریح کرد: در رابطه با پیشگیری از غرق شدگی و کاهش آمار مغروقین فاکتور اطلاع رسانی و آگاهی عمومی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. افراد جامعه باید توجه ویژه به نکات ایمنی از اماکن آبی مختلف داشته باشد و به خصوص در حوزه هایی که شناختی نسبت به آن ندارند یا فاقد نیروهای منجی است از به آب زدن امتناع کنند. 
 
سرپرست کمیته پیشگیری از غرق شدگی تصریح کرد: حتی بارندگی های اخیر که منجر به سیل و سیلاب شد بازهم لزوم آگاهی و برخورداری افراد از اطلاعات کلی را یادآور شد و اینکه در مواقع خطر و بحران چه عملکردی باید انجام شود. 
 
وی با تاکید دوباره بر لزوم اطلاع رسانی و اصولی بودن راه های آن گفت: کمیته ای با حضور مدرسان ارشد خود تشکیل داده ایم. این کمیته حکم اتاق فکر را دارد که آموزش همگانی محور فعالیتش به حساب می آید. از طریق این اتاق فکر با نهادها و سازمان های مختلف ارتباط و تعامل لازم را برقرار می کنیم تا موضوع اطلاع رسانی و آگاهی که در پیشگیری از غرق شدگی تعیین کننده است، گسترده تر شود. 
 
معماری با یادآوری اینکه پیش از این تشکیل کمیته پیشگیری از غرق شدگی در هیات های استانی و حتی شهرستان ها در برنامه کمیته پیشگیری از غرق شدگی فدراسیون قرار گرفته بود، تاکید کرد: از این پس در راستای فعالیت اصولی و ضابطه مند کردن آنها، نظارت بیشتری روی عملکرد کمیته های استانی خواهیم داشت. حتی در این راستا دستورالعمل های مشخص در اختیار شان قرار داده و گزارش عملکرد از آنها می گیریم. کمیته های استانی موظف شده اند در صورت بروز حادثه در استان گزارش مربوطه را به صورت مکتوب همراه با مستندات ارائه دهند. 
 
سرپرست کمیته پیشگیری از غرق شدگی تعامل با ستاد مدیریت بحران وزارت کشور، هلال احمر،  وزارت آموزش و پرورش صدا و سیما را یکی دیگر از اولویت های این کمیته عنوان کرد.
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ۱۸:۱۹
تعداد بازدید : ۴۴۱

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.