در مجمع سالیانه مطرح شد:

تقدیر معاون وزیر ورزش از فعالیت های فدراسیون/ اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان ویژه منجیان

تقدیر معاون وزیر ورزش از فعالیت های فدراسیون/ اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان ویژه منجیان
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش در مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون نجات غریق و غواصی ضمن تقدیر از فعالیت های این فدراسیون از اختصاص اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی دولت ویژه منجیان خبر داد و گفت: این موضوع با پیگیری های رئیس فدراسیون و حمایت وزیر ورزش محقق شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون نجات غریق و غواصی امروز سه شنبه (۴ مردادماه) به ریاست سید محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در این مجمع پولادگر با تقدیر از تلاش های صورت گرفته سال گذشته گفت: از همه اعضای مجمع به خاطر تلاش هایی که در سال گذشته برای توسعه این رشته داشتند تشکر و قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: گزارشی که آقای حیدری رئیس فدراسیون ارائه کردند بیانگیر عملکرد خوب و فعالیت چشمگیر مجموع اعضای اين فدراسیون است. آمارها هم نشان می دهد که این عملکرد خوب نتایج خوبی به همراه داشته است. 

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با تقدیر از زحمات مهدی حیدری خاطرنشان کرد: شرایط این فدراسیون با سایر فدراسیون های ورزش قهرمانی متفاوت است، اما شهادت می دهم حضور آقای حیدری بسیار چشمگیرتر از سایر رشته های قهرمانی ماست. این بیانگیر تعهد و دلسوزی ایشان نسبت به مسئولیتی است که در فدراسیون عهده دار است. 

پولادگر ادامه داد: تا جایی که سابقه ذهنی من یاری می کند برخی از این اتفاقات کم سابقه و برخی هم کم سابقه بوده است. این نشان می دهد دلسوزی و پیگیری افراد نسبت به مسئولیتی که برعهده دارند منتج به نتیجه می شود و اگر جایی اتفاق خاصی رخ نمی دهد و همه چیز روال کسل کننده و یکنواختی دارد یعنی که مدیران در آن بخش فعال نیستند و تلاش، برنامه ریزی، خلاقیت و نوآوری ندارند. 

معاون وزیر ورزش با اشاره به مشکلاتی که برای ناجیان غریق وجود دارد گفت: ناجی بودن مسئولیت بسیار سنگین و خطیری است که بر دوش این افراد است چرا که با جان مردم سروکار دارند و حق دارند که نگران باشند و افراد دیگر هم رغبتی برای حضور در این شغل نداشته باشند. 

پولادگر ادامه داد: وقتی شنیدم که حق الزحمه ناجیان غریق چقدر است، شرمنده شدم. آنها مسئولیت سخت و دشواری را برعهده دارند و باید افراد خاصی در این شغل حضور داشتند باشند. پیشنهاد من این است که شرایطی فراهم شود تا این افراد از لحاظ روحی بزرگ شوند و مسئولیت پذیر باشند. فدراسیون باید برای این موضوع راهکار داشته باشد تا افراد جدید جذب شوند. 

وی ادامه داد: اگر گرایش به سمت ناجی غریق کم شده دلیلش این است که مسئولیت پذیری در جامعه کم شده است. استان ها باید جذابیت هایی را در نظر بگیرند تا گرایش به سمت این شغل بیشتر شود. مهمترین خصوصیت این شغل مسئولیت پذیری در آن است اما متاسفانه شرایط جامعه الان به گونه ای است که مردم از زیر بار مسئولیت و پاسخگویی گریزان هستند.

پولادگر با اشاره به اهمیت جذب توریست در کشور با استفاده از پتانسیل منابع طبیعی آبی گفت: برخی کشورها به خاطر داشتن یک کشتی غرق شده در طول سالها هزاران گردشگر و توریست را جذب می کنند. ما این پتانسیل را داریم که بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. این موضوع را باید فدراسیون در دستور کارش قرار دهد تا ما شاهد فعالیت در عرصه های بین المللی در هر دو حوزه غواصی و نجات غریق باشیم. 

معاون وزیر ورزش در پایان با تقدیر از پیگیری های مهدی حیدری برای جذب کمک مالی به فعالیت های این فدراسیون گفت: باید این خبر خوش را به اعضای مجمع بدهم که با پیگیری ها و تلاش های صورت گرفته از سوی رئیس فدراسیون و دفاع مستند و محکمی که در جلسات شورای معاونین داشتند، آقای دکتر سجادی طرح ایشان را به هیات دولت بردند و توانستند موافقت کمک ۲۰۰ میلیارد تومانی به فدراسیون نجات غریق را بگیرند. با این موافقت وزارت کشور مکلف شده است که این مبلغ را برای ناجیان غریق هزینه کند. امیدواریم با پیگیری هایی که صورت می گیرد این بودجه برای تامین تجهیزات ناجیان غریق محقق شود.

۴ مرداد ۱۴۰۱ ۱۸:۱۰
تعداد بازدید : ۱۱,۷۰۶

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.