رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی از فدراسیون نجات غریق و غواصی بازدید کرد

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی از فدراسیون نجات غریق و غواصی بازدید کرد
دکتر محمد مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با حضور در فدراسیون نجات غریق و غواصی از این فدراسیون بازدید کرد ضمن گفتگو با مسئولان این فدراسیون در جریان فعالیت های انجام شده و برنامه های پیش رو قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، حضور دکتر محمد مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در محل فدراسیون، امروز دوشنبه ٣ مردادماه انجام شد. میر میثم اسداللهی دبیر فراکسیون، علی قاسمی دبیر کمیته ورزش های آبی مجلس و احسان کاظم زاده نظری مشاور فراکسیون از جمله افرادی بودند که وی را در این بازدید همراهی کردند.
 
در جریان این بازدید که دکتر شادی قیاسی نایب رئیس،  دکتر محمد رواسی زاده دبیرکل، حبیب خمجانی مشاور رئیس و امیر حسین فروغ مسئول کمیته غواصی هم حضور داشتند، مهدی حیدری گزارشی از فعالیت های انجام شده در فدراسیون متبوعش و همچنین برنامه های پیش رو ارائه کرد.
 
همچنین دکتر فروردین با تاکید بر اینکه فدراسیون نجات غریق و غواصی و اهمیت زوایای فعالیت این فدراسیون باید بیشتر به جامعه معرفی شود بر آمادگی مجلس برای حمایت مادی و معنوی از فعالیت های آن تاکید کرد.

 

حضور فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس در فدراسیون

 
در جریان این بازدید مهدی حیدری با تاکید بر اهمیت فعالیت منجیان غریق گفت: منجیان در استخرها یا سواحل فعالیت دارند. این فعالیت هم منوط به مجوزی است که باید اخذ کرده باشند و سالیانه به نوعی تمدید شود. در واقع آمادگی همیشگی منجیان و اینکه به روز باشند مورد تاکید است.
 
رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی همچنین اشاره ای به رسیدگی به وضعیت حقوقی منجیان داشت و اینکه به دنبال رایزنی های صورت گرفته و با حمایت وزارت ورزش خردادماه امسال حقوق معوقه منجیان که مربوط به سال گذشته بود، پرداخت شد.
 
حیدری  با یادآوری اجرای طرح ایمن سازی سواحل خاطرنشان کرد: در خرداد ماه  با حضور وزیر  محترم ورزش و جوانان در رامسر، طرح نظارت و ساماندهی هوشمند سواحل استان مازندران اجرا شد و زوایای مختلف آن مورد بررسی قرار گرفت. 
 
رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی همچنین با یادآوری بودجه ویژه ای که حسب دستور رئیس جمهور برای تجهیز و ایمن سازی اماکن آبی تخصیص داده شده است، ابراز امیدواری کرد که تجهیزات موردنیاز هر چه سریعتر در اختیار استان های ساحلی و به ویژه گیلان و مازندران قرار داده شود. 
 
وی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر ٣٠ هیات استانی زیر نظر فدراسیون فعالیت دارند ضمن اینکه هیات های مربوط به مناطق آزاد اروند، چابهار و انزلی هم فعال شده اند.

 

حضور فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس در فدراسیون

 
رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با اشاره به فعالیت های کمیته پیشگیری از غرق شدگی و برنامه هایی که به منظور آموزش و شناخت همگانی اجرا می شود، انعقاد تفاهم نامه هماری با وزارت آموزش و پرورش را یادآور شد و اینکه طبق این قرارداد به بیش از ٣٠ هزار معلم آموزش لازم برای پیشگیری از غرق شدگی داده می شود تا از طریق آنها به ١٤.٥ میلیون دانش آموز منتقل شود. 
 
برگزاری مسابقات قهرمانی کشور ١٤٠٠ در آمل و انتخاب بهترین های شرکت کننده برای حضور در اردوی تیم ملی دیگر محور صحبت های مهدی حیدری در این نشست بود. وی در ادامه طرح این موضوع گفت که تا به امروز دو مرحله اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی برگزار شده و مرحله سوم هم در استان فارس شهر شیراز در  حال برگزاری است. مسابقات جهانی شهریورماه به میزبانی ایتالیا برگزار می شود و ما در دو بخش بانوان و آقایان در این رقابتها حضور خواهیم یافت.
 
محمد مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در این بازدید با بیان اینکه ورزش های آبی بخشی از دغدغه دوستان ما در فراکسیون ورزش است، گفت: پیشنهاد می دهم گزارشی از مشکلات فدراسیون را به صورت مکتوب در اختیارمان قرار دهید تا بر اساس آن اقدامات حمایتی انجام شود. فعالیت فدراسیون در شرایط سوانح و  بحران مورد توجه و اهمیت است. تاریخ هم این مسئله را ثابت کرده چراکه در زمان جنگ و به ویژه در جریان عملیات کربلای ٤، منجیان غریق  و غواصان نقش زیادی داشتند و بسیاری از شهدای این عملیات از میان منجیان بودند. 

 

حضور فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس در فدراسیون

 
رئیس فراکسیون ورزش مجلس همچنین با بیان اینکه باید به فدراسیون نجات غریق و غواصی و فعالیت هایش بیشتر پرداخته شود، گفت: حوزه فعالیت  فدراسیون نجات غریق مظلوم واقع شده است در حالیکه فعالیت هایش ارتباط مستقیم با جان افراد دارد. ما در مجلس شورای اسلامی به لحاظ معنوی و مالی کنار شما هستیم.
۳ مرداد ۱۴۰۱ ۱۹:۵۱
تعداد بازدید : ۵۴۵

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.