آمار مرگ و میر سواحل بوشهر در ایام نوروز «صفر» بود

آمار مرگ و میر سواحل بوشهر در ایام نوروز «صفر» بود
به گفته رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان بوشهر و بر اساس گزارش اجرای طرح ساماندهی سواحل این استان در ایام نوروز، آمار مغروقین در محل هایی که به عنوان شناگاه مصوب شناخته می شوند «صفر» بوده است.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، حمیدرضا باقری با اشاره به اقداماتی که از طرف هیات نجات غریق و غواصی استان بوشهر و به منظور ساماندهای سواحل این استان در ایام نوروز ۱۴۰۱ انجام شد، گفت: در راستای عملیاتی کردن طرح مصوب وزارت کشور برای ساماندهی سواحل در ۷ استان ساحلی که بوشهر هم یکی از آنها به حساب می آید، از دو هفته پیش از ایام نوروز نشست های هماهنگی خود را با نهادها و ارگان های مربوطه برگزار کردیم. 
 
وی ادامه داد: این نشست ها به صورت مشترک با حضور نمایندگان فرمانداری، اداره ورزش و جوانان استان و اداره بنادر و دریانوردی استان برگزار شد که نتیجه هم پوشش همزمان ۱۷ نقطه ساحلی بوشهر توسط منجیان غریق در ایام نوروز بود. 
 
رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان بوشهر با بیان اینکه پوشش سواحل این استان - در شهرستان های مختلف- در ایام نوروز توسط ۲۶ منجی غریق انجام شد، خاطرنشان کرد: منجیان از اول تا سیزدهم فروردین ماه و طی ساعات روز در حال انجام ماموریت بودند. خوشبختانه طی این مدت هیچ حادثه ای منجر به غرق شدگی و فوت افراد نشد.
 
باقری تاکید کرد: طی دو سال گذشته به خاطر کرونا و اعمال محدودیت ها در سفرهای نوروزی، کمتر مسافری به بوشهر و سواحل این استان رفت و آمد داشت اما امسال استان بوشهر امسال میزبان مسافران و گردشگران زیادی بود با این حال آمار فوتی ها و مغروقین در محل هایی که به عنوان شناگاه مصوب مشخص و شناخته شده اند «صفر» بود. 
 
وی در عین حال به دو مورد فوتی در استان بوشهر که مربوط به ایام نوروز می شود، اشاره کرد و گفت: این آمار مربوط به محل های شنا ممنوع (دریا و رودخانه) بود که تحت پوشش منجیان نبوده است. در نقاطی از سواحل که محل استقرار و انجام ماموریت منجیان بودند، با حادثه مواجه شدیم اما هیچ یک باعث از دست دادن فردی نشد. 
 
رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان بوشهر خاطرنشان کرد: شخصا در ایام نوروز و طی دو روز از سواحل استان بازدید کردم تا از نزدیک در جریان شرایط سواحل و فعالیت منجیان قرار بگیرم. این بازدید از شناگاه حماد که شمالی ترین  شناگاه استان به حساب می آید تا جنوبی ترین نقطه شناگاه استان که هاله عسلویه است، ادامه داشت. 
 
باقری همچنین  با استقبال از طرح ساماندهی سواحل گفت: امسال اولین سالی بود که این طرح اجرایی شد. قطعا این اجرا با کم و کاستی هایی همراه بود که پوشش و برطرف کردن آنها می تواند در آینده گام های محکمتری جهت کاهش آمار مغروقین برداشت.
۱۷ فروردین ۱۴۰۱ ۱۳:۰۴
تعداد بازدید : ۴۴۳

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.