جلسات پیش از شروع فصل شنا

جلسات پیش از شروع فصل شنا

جلسات پیش از شروع فصل شنا

 

حضور آقای اسفندیاری در تاریخ یکشنبه 31/1/1393 در جلسه ای در دفتر برنامه ریزی گردشگری که با حضور جناب آقای محمد رضا پوینده مدیر کل محترم دفتر برنامه ریزی گردشگری کشور و چندی از نمایندگان فدراسیون ها تشکیل شد. پس از استماع دیدگاه های حاضران آقای اسفندیاری افزودند خداوند تبارک تعالی کوه، جنگل و دریا را در استان های شمالی در اختیار ما گذاشته و ما باید امکانات مناسب را برای گردشگران به شکل منطقی مهیا کنیم که متأسفانه تا کنون در این مورد موفق نبودند.

در تاریخ 16/1/93 در جلسه ای که با جناب آقای شادمان مدیر کل محترم امور اجتماعی مازندران و جناب آقای بزرگ نیا مدیر کل محترم گردشگری استان مازندران و تنی چند از همکاران هیأت نجات غریق استان داشتیم مقرر شد حقوق منجیان غریق مازندران و گیلان در سال 1392 با تلاش همکاران و فدراسیون و پی گیری جناب آقای دکتر گودرزی وزیر محترم ورزش و جوانان پس از تعطیلات نوروز پرداخت شود و همگی قول مساعد برای همکاری سال جاری را دادند.

همانگونه که اطلاع دارید سالانه تعداد بیش از پنجاه و پنج میلیون نفر به سواحل شمال سفر می کنند که یک تفریح سالم است این را باید یک نقطة قوت دید تا گردشگران به خوبی و سلامتی از این نعمت خداداد  لذت ببرند.

در این دیدار مشکلات ساحل را برای حاضران برشمرده و تذکر لازم برای جدی گرفتن مسئلة دریا، نجات امداد و محیط زیست را یادآوری نمودند. متأسفانه گردشگری تا کنون کمک مؤثری برای نجات غریق سواحل نداشته در صورتی که منجیان نقش مؤثری برای خدمات گردشگری و گردشگران ایفاء  می نمایند. پرداخت بموقع حقوق و امکانات لازم به روز برای نجات جان انسان ها و عدم رعایت ضوابط حفاظت از محیط زیست دریایی و رودخانه ها و تجاوز به حریم دریا و رودخانه و در نهایت مشارکت سازمان های همسو که از حضور گردشگران بهره مند می شوند بسیار لازم است.   

متأسفانه دریغم آمد که این تذکر را ندهم سازمان هایی که از نظر مالی و تجهیزات بسیار قوی هستند  به تبلیغ بسنده می نمایند انشاء الله در سال جاری تجدید نظر در روند کار خود داده و به اصل مأموریت در مورد سواحل بپردازند. فراموش نشود رودخانه های استان خوزستان : اروند رود، به هم پیوستن  دجله - فرات و کارون به طول 190 کیلومتر سالانه حدود 250 نفر غریق می دهد. راهکار آن ایجاد محل امن در کنار رودخانه و حضور منجی غریق می باشد. در کشور 1330 سد وجود دارد آنها هم می بایست مسایل ایمنی را رعایت و برنامه ریزی داشته باشند. خداوند سبحان کمک کند که با همکاری در این کار خداپسندانه موفق شویم.

ایشان افزودند استفاده از دریا در ماه مبارک رمضان باید طبق موازین انجام شود و در این مورد سؤالات شرعی از دفتر مقام معظم رهبری پرسیده شده و به آن عمل خواهد شد. در پایان پیشنهاد آقای اسفندیاری به آقای پوینده مدیر کل محترم دفتر برنامه ریزی گردشگری کشور این بود که امسال  تا وقت است برای تبلیغ و حضور گردشگری برای کلیة منجیان غریق سواحل لباس با نشان فدراسیون و گردشگری مهیا کرده تا در نجات و امداد مهمانان و گردشگران میلیونی سواحل سهیم باشیم.   

 

 

           
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۳:۴۲
تعداد بازدید : ۳,۶۴۳

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.