در بازدید امروز انجام شد؛

گزارش رئیس فدراسیون نجات غریق به وزیر ورزش؛ به دنبال کاهش مغروقین هستیم

گزارش رئیس فدراسیون نجات غریق به وزیر ورزش؛ به دنبال کاهش مغروقین هستیم
رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی در جریان بازدید وزیر ورزش، ضمن ارائه گزارش عملکرد این فدراسیون طی ماه های گذشته بر کاهش آمار مغروقین به عنوان یکی از اولویت ها تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، سید حمید سجادی وزیر ورزش امروز چهارشنبه همراه با علی رغبتی مدیرکل دفتر نظارت و برنامه ریزی و دکتر کاوه احمدی مدیرکل روابط عمومی  وزارت ورزش با حضور در محل فدراسیون نجات غریق و غواصی ضمن بازدید از بخش های مختلف این فدراسیون با مهدی حیدری رئیس و دیگر ارکان فدراسیون دیدار و گفتگو کرد.
 
از در آغاز دیدار امروز مهدی حیدری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با یادآوری اینکه کرونا فعالیت استخرها و اماکن آبی را به طور کامل تعطیل کرد، گفت: با این حال فعالیت های آموزشی فدراسیون با برگزاری دوره های وبینار پیگیری شد ضمن اینکه بعد از بازگشایی استخرها هم برگزاری این دوره ها را همزمان در بخش تئوری، در بخش عملی هم دنبال می کنیم. 
 
وی گزارشی از وضعیت ساحل ها، فعالیت منجیان و استقرار آنها ارائه کرد و به موضوع الزامی شدن انعقاد قرارداد و بیمه آنها اشاره داشت. حیدری در این زمینه با تاکید بر اهمیت کار ناجیان و ابعاد معنوی و ارزشی آن و همچنین  مصائبی که به خاطر نابسامانی وضعیت قراردادی‌شان با آن مواجه بودند، خاطرنشان کرد: با پیگیری فدراسیون و ابلاغ وزارت ورزش باشگاه‌ها، استخرها و اماکن آبی ملزم به انعقاد قرارداد رسمی با منجیان و تعهد به بیمه آنها بر اساس بیمه تامین اجتماعی کار شدند. 
 
رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با بیان اینکه مباحث حقوقی از جمله مواردی است که از زمان حضور در این فدراسیون به شدت به آن تاکید داشته ایم و دوره های آموزشی متعددی را هم در این خصوص  برگزار کرده ایم.
 
حیدری همچنین به تفاهم نامه امضا شده میان فدراسیون نجات غریق و غواصی با وزارتخانه ها و نهادهای مختلف از جمله وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه و باتوجه به فعالیت ۳۳ هزار معلم ورزش در آموزش و پرورش می توانیم ۳۳ هزار نفر به عنوان «سفیران نجات غریق» به جمعیت فعال در این زمینه اضافه کنیم که این خود به کاهش آمار مغروقین کمک می کند.
 
وی با بیان اینکه کاهش مغروقین از اولویت های فدراسیون است، تصریح کرد: در این رابطه و برای کاهش آمار اقداماتی متعددی داشته ایم از جمله اینکه هفته اول خردادماه را به عنوان هفته پیشگیری از غرق شدگی اعلام کردیم و طی آن فعالیت های زیادی به منظور آگاهی رسانی و فرهنگ سازی انجام دادیم. 
 
رئیس فدراسیون با اشاره به تدوین برنامه راهبردی فدراسیون برای چهار سال آینده اشاره ای هم به برگزاری مسابقات نجات غریق قهرمانی کشور در هر دو بخش مردان و بانوان داشت و اینکه این رقابت ها بعد از دو سال تعطیلی - به دلیل کرونا- به میزبانی آمل برگزار شد. نفرات منتخب این رقابت ها برای مسابقات جهانی ایتالیا که سال آینده برگزار می شود، به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد. 

 

بازدید وزیر ورزش

 
خمجانی :نجات غریق و غواصی دوران مطلوبی را سپری می کند
 
حبیت خمجانی نیز  گزارشی از فعالیت های آموزشی ارائه کرد و گفت: بیشترین صدمه در دوره کرونا متوجه منجیان شد که به خاطر تعطیلی استخرها و اماکن آبی فعالیت های شان متوقف شد. با این حال با برنامه ریزی  فدراسیون از برگزاری دوره های ویژه آنها غافل نشدیم. در این زمینه و در راستای آموزش و همسان سازی منجیان کانال آموزشی ایجاد شد و فعالیت های آموزشی به صورت شبکه ای در سراسر کشور پیش رفت. 
۸ دی ۱۴۰۰ ۱۸:۰۲
تعداد بازدید : ۶۸۳

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.