حیدری در مجمع هیات خراسان جنوبی:

کرونا بیشترین آسیب را به ورزش های آبی زد/ پیگیر بیمه ناجیان هستیم

کرونا بیشترین آسیب را به ورزش های آبی زد/ پیگیر بیمه ناجیان هستیم
رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با تاکید بر اینکه ورزش های آبی بیشترین خسارت را در دوران کرونا متحمل شدند، گفت: برای بازگشایی مجموعه های آبی منتظر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم، همچنین در زمینه آسیب ناجیان در این دوره وزارت ورزش و جوانان پیگیر است که از طریق کمیسیون ماده پنج تسهیلات کم‌بهره در اختیار استان‌ها قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، مجمع سالیانه هیات نجات غریق و غواصی خراسان جنوبی به ریاست مهدی حیدری رئیس فدراسیون جات غریق و غواصی برگزار شد.

حیدری در این مجمع با یادآوری تفاهم نامه این فدراسیون با فدراسیون ورزش های دانش آموزی خاطرنشان کرد: متعهد به آموزش ۳۳ هزار معلم ورزش هستیم تا ۱۴.۵ میلیون دانش‌آموز از طریق این معلمان آموزش‌های لازم را در شبکه شاد فرا بگیرند. این اقدام سهم مهمی در عدالت آموزشی خواهد داشت.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی همچنین با یادآوری ممنوعیت فعالیت های غواصی در سدهای وزارت نیرو - به جزو موادری که دارای مجوز رسمی است- به هفته پیشگری از غرق شدگی اشاره کرد و اینکه تولید محتوای مناسب برای پیشگری در سطح دانش آموزی در دستور کار است. 

به گفته وی، فدراسیون نجات غریق و غواصی پیگیر انعقاد تفاهم نامه همکاری با نیروهای مسلح و بسیج است تا از این دو نهاد به عنوان همراه نجات غریق در سواحل کمک گرفته شود. 

حیدری با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی سال گذشته از بهترین استان‌ها در برگزاری کلاس‌های حقوقی بود، گفت: تا پایان تیر ماه ۳۰‌ کارگاه حقوقی در استان‌های سراسر کشور به صورت رایگان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تامین تجهیزات امداد و نجات نسبت به تجهیزات مسابقات در اولویت است، تاکید کرد که استخرها ابتدا در حوزه تجهیزات امدادی کامل شوند به خصوص که این موضوع در کاهش تعداد مغروقین تاثیرگذارخواهد بود. در تلاش هستیم از طریق تولیدکنندگان داخلی با حداقل قیمت‌ ها تجهیزات ایمنی را تولید و به سراسر کشور ارسال کنیم.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی همچنین بر موقعیت قابل توجه خراسان جنوبی درحوزه آب درمانی تاکید کرد. 

در ادامه مجمع عمومی هیات نجات غرق و غواصی استان خراسان جنوبی حیدری به مسئله بیمه ناجیان اشاره کرد و یادآور شد: بیمه دغدغه ویژه ما در حوزه نجات غریق است. این مسئله را از طریق کمیسیون ماده پنج پیگیر شده ایم که مجریان اماکن ورزشی را موظف به عقد قرارداد با ناجیان شوند. 

وی با اشاره به استقبال از مقاله‌های پژوهشی خاطرنشان کرد: این فدراسیون از فعالیت پژوهشگران در حیطه نجات غریق و غواصی حمایت می کند. 

۱ خرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۰۱
تعداد بازدید : ۵۰۶

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.