به عنوان اولویت سال جدید؛

برگزاری مسابقات کشوری غواصی بعد از ۵ سال وقفه/ تاکید بر برگزاری رقابت های بانوان

برگزاری مسابقات کشوری غواصی بعد از ۵ سال وقفه/ تاکید بر برگزاری رقابت های بانوان
کمیته غواصی فدراسیون نجات غریق و غواصی برگزاری رقابت های کشوری این رشته بعد از یک دوره توقف طولانی را به عنوان یکی از اولویت های کاری خود در سال جدید تعیین کرده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، امیرحسین فروغ مسئول کمیته غواصی با یادآوری اینکه آخرین دوره رقابت های قهرمانی کشور غواصی سال ۹۴ برگزار شد، گفت: طی پنج سال گذشته به دلایل مختلف این رقابت ها پیگیری نشد. فقط یک بار برای برگزاری مسابقات برنامه ریزی هایی صورت گرفت که آن هم بی سرانجام ماند.

وی ادامه داد: برگزار نشدن مسابقات کشوری غواصی بی توجهی به برگزاری رقابت های انتخابی برای تیم ملی را هم به دنبال داشت طوریکه طی این مدت هیچ رقابتی هم برای تعیین ترکیب تیم ملی غواصی برگزار نشد. البته در سال های اخیر به جز یک مورد، اعزامی برای تیم ملی غواصی صورت نگرفت اما مشکل اصلی همان برگزار نشدن مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی بود. 

مسئول کمیته غواصی با یادآوری تشکیل و آغاز به کار کارگروه مسابقات در این کمیته تصریح کرد: این کارگروه فعالیت خود را با تاکید بر از سرگیری دوباره مسابقات قهرمانی کشور آغاز کرده است. اولین نشست کارگروه ۲۷ اسفندماه برگزار شد و طی آن در مورد چگونگی برگزاری مسابقات در سال جاری بحث و بررسی های لازم صورت گرفت.

فروغ همچنین به برگزاری رقابت های غواصی در بخش بانوان اشاره کرد و افزود: تاکنون هیچ رقابتی ویژه بانوان برگزار نشده اما یکی از اولویت های کارگروه مسابقات در کمیته غواصی، راه اندازی مسابقات بخش بانوان است. قصد داریم امسال همزمان با از سرگیری رقابت های کشوری بخش مردان، مسابقات بخش بانوان را هم برای نخستین بار برگزار کنیم ضمن اینکه برای برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی هم برنامه داریم تا بعد از چند سال ترکیب جدید این تیم مشخص شود. 

وی در عین حال گفت: برگزاری مسابقات کشوری بخشی از تقویم سال جاری کمیته غواصی و کارگروه مسابقات این کمیته را به خود اختصاص داده است اما به هر حال انجام آن منوط به مهیا بودن شرایط و مواجه نشدن با محدودیت هاست به خصوص با تاثیری که کرونا در روند فعالیت ها و اجرای برنامه ها ایجاد می کند. در هر صورت اگر با مشکلی و محدودیتی مواجه نشویم امسال شاهد برگزاری مسابقات مردان و بانوان غواصی در سطح کشور خواهیم بود. 

مسئول کمیته غواصی در پایان گفت: برای برگزاری مسابقات کشوری از هر هیات استانی یک نماینده خواهیم داشت. رقابت ها را هم به صورت متمرکز برگزار می کنیم.

۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ۱۲:۰۴
تعداد بازدید : ۸۴۹

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.