بهره گیری جمعیت هلال احمر از منجیان غریق و غواصان به عنوان «نیروی همیار»

بهره گیری جمعیت هلال احمر از منجیان غریق و غواصان به عنوان «نیروی همیار»
طبق توافق صورت گرفته میان فدراسیون نجات غریق و غواصی با جمعیت هلال احمر قرار است از این پس این سازمان از کمک منجیان غریق و غواصان به عنوان «نیروی همیار» بهره مند شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، تعامل فدراسیون نجات غریق و غواصی و جمعیت هلال احمر ایران در راستای استفاده از نیروهای نجات غریق و غواصیِ مورد تایید و آموزش دیده این فدراسیون موضوعی بود که در نشست مهدی حیدری رئیس فدراسیون با همایون یوسفی معاون پارلمانی جمعیت هلال احمر مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

فعالیت های فدراسیون نجات غریق و غواصی کاملا همسو با اهداف امداد رسانی و بشردوستانه جمعیت هلال احمر است و به همین دلیل پیش از این هم نشست ها و تعاملاتی میان مدیران آنها انجام شده بود اما این برای نخستین بار است که چنین نشستی و اهداف آن با حضور مسئولی در سطح معاونت پارلمانی جمعیت هلال احمر پیگیری شد. 

این نشست در محل سازمان جمعیت هلال احمر و با هدف مشارکت نیروهای آموزش دیده و با تجربه فعالِ نجات غریق و غواصی در فعالیت های اجتماعی، امدادی و خدمات مورد نیاز سازمان جمعیت هلال احمر و در مجموع استفاده از ظرفیت های فدراسیون های نجات غریق و غواصی برگزار شد و به این نتیجه منجر شد که ناجیان غریق و غواصان به عنوان «نیروی همیار» با این سازمان همکاری داشته باشند. 

در این زمینه بهره مندی از توانایی های تجربی و علمی ناجیان و غواصان به عنوان نیروی همیار با توجه به در پیش بودن نوروز ۱۴۰۰ و تعطیلات تابستانی بعد از آن مورد تاکید قرار گرفت. 

همچنین مقرر شد که جمعیت هلال احمر از کمک های نیروهای همیار در رخدادهای طبیعی مانند سیل و زلزله هم بهره مند شود.

۴ اسفند ۱۳۹۹ ۰۹:۴۵
تعداد بازدید : ۶۹۴

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.