شناسایی و ارزیابی از سوپرتانک غرق شده بارسلونا در جزیره لارک خلیج فارس

اقدام ارزشمند هیات‌های البرز و هرمزگان با یاد سالگرد عملیات کربلای 4 و یادبود شهدای غواص

اقدام ارزشمند هیات‌های البرز و هرمزگان با یاد سالگرد عملیات کربلای 4 و یادبود شهدای غواص
هیات‌های نجات‌غریق و غواصی البرز و هرمزگان به مناسبت سالگرد عملیات کربلای 4 و یادبود 175 شهید غواصی اقدام به شناسایی و ارزیابی سوپرتانکر غرق شده بارسلونا در جهت پاسداشت از حفظ محیط زیست آبی کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات‌غریق و غواصی، چهارم دی ماه مصادف با سالگرد عملیات کربلای 4 و یادبود 175 شهید غواص این عملیات که با دستان بسته و مظلومانه به شهادت رسیدند، روسای هیات‌های نجات‌غریق و غواصی در اقدامی ارزشمند و مشترک، سوپرتانک غرق شده بارسلونا را در جهت حفظ محیط زیست آبی مورد شناسایی و ارزیابی قرار دادند.

سوپرتانکر بارسلونا که به آن سوپرتانکر لارک نیز می‌گویند، در جریان 8 سال دفاع مقدس؛ توسط نیروهای بعثی غرق شده بود و طی این سال‌ها به لحاظ محیط زیستی آبی مخاطراتی را بوجود آورده است.

بیژن پیریایی رئیس هیات استان البرز در این خصوص گفت: «با هماهنگی فدراسیون و کار مشترک با رئیس هیات استان هرمزگان، شناسایی و ارزیابی‌های اولیه از سوپرتانکر بارسلونا انجام شد.»

وی افزود: «در ارزیابی اولیه مشاهده شد که یک تور ماهیگیری بزرگ روی تانکر گیر کرده که این خود موجب مخاطرات زیست محیطی شده است. به هرحال اقدامات اولیه را انجام دادیم تا در مرحله بعدی اقداماتی را با هماهنگی فدراسیون انجام دهیم.»

در همین حال رامین حسین‌وند رئیس هیات استان هرمزگان اظهار داشت: «ارزیابی از سوپرتانکر لارک در طرح و پروژه‌های فدراسیون با مدیریت آقای مستجاب‌الدعوه سرپرست محترم فدراسیون قرار داشت. به همین منظور با مشارکت و همکاری رئیس هیات البرز و همچنین پدرام رستگار رئیس کمیته غواصی هیات و از مدرسان بومی و قدیمی کشور در غواصی و تعدادی از غواصان منطقه اقدامات اولیه در این خصوص صورت گرفت.»

وی افزود: «در منطقه، سایت خوبی برای غواصی وجود دارد اما این تانکر غرق شده مخاطراتی را به لحاظ غواصی و همچنین محیط زیست آبی ایجاد کرده است. تورهای گیرکرده در سوپرتانکر موجب شده بود تا آبزیان گرفتار این تورها شوند.»

حسین‌وند در پایان گفت: «به هرحال اقدامات اولیه که همان ارزیابی از موقعیت تانکر غرق شده می‌باشد، انجام شده است. اقدامات بعدی با هماهنگی فدراسیون انجام خواهد شد.»

۵ دی ۱۳۹۹ ۱۱:۴۰
تعداد بازدید : ۱,۰۲۳

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.