با حضور در پایگاه انتقال خون سراسر کشور

جامعه بزرگ نجات‌غریق و غواصی به صف اهداکنندگان خون پیوستند

جامعه بزرگ نجات‌غریق و غواصی به صف اهداکنندگان خون پیوستند
منجیان غریق، غواصان و بسیاری از اعضای هیات‌های استانی، با حضور در پایگاه انتقال خون سراسر کشور، خون اهدا کردند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات‌غریق و غواصی، این حرکت خداپسندانه و خیرخواهانه درحالی از سوی جامعه بزرگ نجات‌غریق و غواصی صورت گرفت که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، ذخایر خونی کشور با کاهش مواجه شده است.
حضور قابل توجه منجیان غریق و غواصان در مراکز اهدای خون سراسر کشور، یکی از صحنه‌های به یاد ماندنی در روزهایی بود که حتی شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا هم نتوانست مانع حضور و همدلی آن‌ها با مردم برای نجات جان بیماران شود. 
به گفته مسئولان سازمان انتقال خون، هر واحد خون، جان سه بیمار را نجات می‌دهد.
مهدی مستجاب الدعوه سرپرست فدراسیون با اشاره به اهمیت ترویج و گسترش فرهنگ اهدای خون بیان کرد: «فرهنگ اهدای خون در جامعه بسیار حائز اهمیت است. به همین منظور منجیان غریق و غواصان سراسر کشور با هدف ترویج پویش "اهدا خون اهدای زندگی" در این اقدام خداپسندانه شرکت کردند.» 
وی افزود: «اهدای خون سالم، هدیه‌ای ارزشمند به بیماران نیازمند است و این اقدام نیکوکارانه در شرایط سخت شیوع کرونا که بسیاری از شئون زندگی انسان‌ها را تحت تاثیر خود قرار داده است، از اهمیت دوچندان برخوردار است. بنابراین حضور جامعه ورزشی در جمع اهداکنندگان خون می‌تواند کمک شایانی به گسترش فرهنگ اهدای خون در بین اقشار مردم باشد.»
لازم به توضیح است همه مراکز اهدای خون در سراسر کشور آماده و پذیرای اهداکنندگان خون هستند و از سویی دیگر داوطلبان و اهداکنندگان خون به منظور جلوگیری از ازدحام در مراکز اهدای خون و اتلاف وقت می‌توانند با مراجعه به سایت انتقال خون به نشانی www.ibto.ir نوبت اینترنتی دریافت کنند و در زمان و مکان مورد نظر خود خون اهدا کنند.
۹ آذر ۱۳۹۹ ۱۱:۵۶
تعداد بازدید : ۸,۲۳۴

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.