رئیس کمیته ملی المپیک از فدراسیون نجات‌غریق و غواصی بازدید کرد

دکتر صالحی امیری: فدراسیون نجات‌غریق و غواصی برنامه محور است

دکتر صالحی امیری: فدراسیون نجات‌غریق و غواصی برنامه محور است
صبح امروز دکتر سیدرضا صالحی‌امیری از فدراسیون نجات‌غریق و غواصی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات‌غریق و غواصی، دکتر کیکاووس سعیدی دبیر کمیته ملی المپیک، علیرضا رحیمی و مجید کیهانی از اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، در این بازدید دکتر سیدرضا صالحی امیری را همراهی می‌کردند.

رئیس کمیته ملی المپیک در این بازدید گفت: «فدراسیون نجات‌غریق و غواصی با برنامه پیش می‌رود و برنامه‌محور است. به آینده فدراسیون نجات‌غریق و غواصی خوش‌بین هستم. کارکرد این فدراسیون مانند سازمان جمعیت هلال احمر است. در حضور به موقع و کمک به سیل‌زدگان شاهد خدمات این فدراسیون بودیم که شایسته تقدیر است.» وی افزود: «عملکرد این فدراسیون قابل تقدیر است و روند رو به جلو دارد. ضمن اینکه رشته نجات‌غریق و غواصی، یک رشته انسانی و اخلاقی است.» صالحی امیری به اقدامات فدراسیون در زمینه محیط زیست اشاره کرد و گفت: «فدراسیون به کمک محیط زیست آمده و ظرفیت بسیار بزرگ برای کشور محسوب می‌شود.» در ادامه این بازدید رئیس کمیته ملی به اهمیت کسب کرسی‌های بین‌المللی از سوی فدراسیون‌ها پرداخت و اظهار داشت: «اخیرا شاهد کسب کرسی بین‌المللی از سوی فدراسیون نجات‌غریق و غواصی بودیم. ایلخان نوری رئیس فدراسیون به عنوان رئیس کمیته "ورزش برای همه" فدراسیون جهانی انتخاب شده که قابل توجه است. در واقع فدراسیون نجات‌غریق و غواصی در کسب کرسی بین‌المللی هم موفق عمل کرده که برای ما بسیار بااهمیت است.» دکتر صالحی‌امیری ادامه داد: «فدراسیون نجات‌غریق و غواصی، فدراسیون بانشاطی است که پرسنلی جدی و جسور دارد. و از همه مهم‌تر فدراسیون جوانی است.»

دکتر کیکاووس سعیدی دبیر کمیته ملی المپیک نیز با اشاره به عملکرد فدراسیون گفت: «تلاش‌های صورت گرفته در فدراسیون نجات‌غریق و غواصی حاکی از این نکته مهم است که شاهد رشد و شکوفایی این فدراسیون طی سال‌های اخیر هستیم.»

این بازدید که در سالن جدید کنفرانس فدراسیون برگزار می‌شد، عملکرد فدراسیون در زمینه‌های مختلف به خصوص در مورد اقدامات موثر در محیط زیست از طریق ویدئو پروژکتور به نمایش درآمد.

ایلخان نوری رئیس فدراسیون ضمن خوش‌آمدگویی به دکتر صالحی‌امیری و هیات همراه، در این خصوص گفت: «یکی از تخصص‌های ما و غواصان فدراسیون، توجه و اقدامات موثر در حفظ و نگهداری محیط زیست است. هرچند که نباید فراموش کنیم اولویت و هدف اصلی ما آموزش در امداد و نجات است. در این خصوص طبق استانداردهای جهانی بروزرسانی‌های لازم صورت گرفته است. این بروزرسانی در غواصی نیز آغاز شده و به زودی شاهد تحولات بزرگی در غواصی نیز خواهیم بود.»

ایلخان نوری در ادامه از پیوستن مجدد فدراسیون به مجمع کمیته ملی المپیک تشکر و قدردانی کرد و گفت: «یکی از اتفاق‌های مهم سال 1398 برای خانواده نجات‌غریق و غواصی پیوستن مجدد این فدراسیون به مجمع کمیته ملی المپیک بود که باعث خوشحالی فراوان شد که جا دارد از رئیس و دبیر کمیته ملی المپیک و دیگر عزیزانی که این شرایط را فراهم کردند تشکر و قدردانی کنم.»

در ادامه جلسه مهدی حیدری دبیر فدراسیون گفت: «اگرچه قهرمانان ما راهی به المپیک ندارند اما منجیان غریق فدراسیون به مانند المپین‌هایی هستند که جانشان را برای نجات جان انسان‌ها فدا می‌کنند و کارشان کمتر از ورزشکارانی نیست که در المپیک برای کشورمان افتخارآفرینی می‌کنند. هرچند در این خصوص مشکلاتی وجود دارد اما باعث نشده قدمی از اهدافمان که همان نجات جان انسان‌هاست عقب‌نشینی کنیم.»

فرهنگ شادنیا نایب رئیس فدراسیون و رئیس کمیته غواصی نیز به اقدامات صورت گرفته در محیط زیست و پاکسازی سواحل و دریا با حضور غواصان متخصص فدراسیون پرداخت و گفت: «غواصی حوزه‌های تخصصی بسیاری از جمله محیط زیست، عکاسی زیرآب و غیره دارد که فعالیت‌های گسترده‌ای در این خصوص صورت گرفته است.» وی ادامه داد: «پاکسازی دریا، سواحل، بخشی از دریای خلیج فارس، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها از جمله فعالیت‌های گسترده فدراسیون می‌باشد که در جهت حفظ و نگهداری محیط زیست شکل گرفته است.»

لازم به یادآوری است بازدید رئیس کمیته ملی المپیک و هیات همراه از مجموعه فدراسیون نزدیک به 90 دقیقه به طول انجامید.

۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۷:۰۶
تعداد بازدید : ۱,۱۴۰

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.