با 4 رقابت جذاب در فین سویمینگ آشنا شوید

با 4 رقابت جذاب در فین سویمینگ آشنا شوید
​مسابقات فین‌سویمینگ در 4 ماده تعریف می‌شود که هرکدام از این ماده‌ها، رقابتی جذاب را بین شناگران رقم می‌زند. AP، SF، Bi-fins و IM چهار ماده رقابتی در فین سویمینگ است.

رقابت Apnoea finswimming با نام اختصاری AP یکی از ماده‌های رقابتی 50متر در فین‌سویمینگ است که شناگر می‌بایستی در طول مسابقه در زیرآب به رقابت با دیگر رقبا بپردازد در غیراینصورت، داوران شناگر خاطی را از جدول مسابقات کنار خواهند گذاشت. ماسک و مونوفین از تجهیزات شناگر در این ماده رقابتی فین‌سویمینگ است. مسابقات AP به دلیل دلایل ایمنی در آب‌های آزاد انجام نمی‌شود.

دومین ماده رقابتی فین‌سویمینگ در ماده Surface finswimming با نام اختصاری SF در مسافت‌های 50، 100، 200، 400، 800، 1500، 4 در100تیمی و 4 در200 تیمی در استخر و در مسافت‌های طولانی در آب‌های آزاد برگزار می‌شود. شناگران برای مدت زمان مسابقه باید در طول مسیر مسابقه روی سطح آب بمانند، مگر در هنگام استارت یا چرخش در انتهای استخر شنا که در آنجا شناگر مجاز است 15 متر زیر آب باشد. (ملاک ۱۵ متر عبور اسنورکل است نه دست ورزشکار)

و اما سومین ماده رقابتی در فین سویمینگ، مسابقه Bi-fins با نام اختصاری BF می‌باشد البته با نام stereo fins نیز شناخته می‌شود. این رشته روی سطح آب با ماسک، اسنورکل و یک جفت فین انجام می‌شود. مسابقات BF در مسافت‌های 50، 100، 200 و400 متر در استخرهای شنا و مسافت‌های طولانی در مسابقات آب های آزاد مانند 4 کیلومتر و 6 کیلومتر برگزار می‌شود. مسابقات BF در سال 2006 معرفی شد تا فرصتی برای رقابت توسط شناگران که توانایی خرید مجموعه‌ای از مونوفین‌ها را ندارند فراهم شود.  شناگران باید در تمام مدت زمان مسابقه بر روی سطح آب بمانند، مگر در هنگام استارت یا چرخش در انتهای استخر شنا که شناگر مجاز است ۱۵ زیر اب باشد. (ملاک اسنورکل میباشد نه دست ورزشکار)

آخرین ماده رقابتی در فین سویمینگ Immersion finswimming with breathing apparatus نام دارد. این ماده رقابتی با با نام اختصاری IM، به شنای زیر آب معروف است. شنا در زیر آب با استفاده از ماسک، مونوفین و دستگاه تنفس زیر آب است که در استخر شنا انجام می‌شود. در حالی که هیچ الزامی در مورد نحوه حمل دستگاه تنفس وجود ندارد، ولی نمی‌توان آن را در طول مسابقه رد و بدل کرد. مسابقات IM در مسافت‌های 50، 100، 400 و800 متر برگزار می‌شود. ورزشکار باید کل مسیر مسابقه را زیر آب باشد در غیر این‌صورت از جدول مسابقه کنار گذاشته می‌شود. به دلیل دلایل ایمنی، مسابقات IM در آب آزاد انجام نمی‌شود. البته پیش از این، مسابقات فین سویمینگ در ماده IM در آب‌های آزاد تا مسافت 1000 متر انجام شده است.

تنظیم و گردآوری: سهیل آشتیانی و احسان غیاثی مربی و کمک مربی تیم‌ملی نجات‌غریق

۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۲۱:۲۳
تعداد بازدید : ۱,۸۹۷

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.