اهمیت آمادگی جسمانی در غواصی

اهمیت آمادگی جسمانی در غواصی
آمادگی جسمانی مناسب برای غواصی به این معنی است که شما توانایی هوازی کافی، سلامت قلب و عروق و قدرت فیزیکی خوبی داشته باشید تا بتوانید نیازهای فیزیکی بدن خود را در یک محیط در هنگام غواصی را فراهم سازید.
آیا می‌توانید در یک جریان غواصی کنید؟
آیا می‌توانید یک شنای طولانی مدت انجام دهید؟
آیا می‌توانید به یک فرد در شرایط اضطراری کمک کنید؟
آیا می‌توانید بدون هیچ مشکلی غواصی متوالی انجام دهید؟
تمام غواصان باید از نظر جسمی قادر به انجام این وظایف ضروری باشند.
در اینجا چند نکته که برای کمک به افزایش تناسب اندام شما برای غواصی وجود دارد را بیان می‌کنم:
-در حالی که همه افراد با شرایط جسمی مختلف غواصی می‌کنند ولی غواصان باید توجه داشته باشند این مورد به اندازه کافی برای حفظ تناسب اندام کافی نیست و غواصان باید با فعالیت‌های اضافی مانند تمرین شنا، تمرین قدرت و انعطاف‌پذیری و تمرینات تعادل، وضعیت خود را بهبود بخشند.
- فعالیت بدنی به صورت منظم، از جمله فعالیت هوازی و فعالیت تقویت عضلات، برای حفظ آمادگی جسمانی ضروری است.
- اگر بیش از 40 سال دارید و به طور منظم ورزش نمی‌کنید، قبل از شروع تمرین باید با پزشک مشورت کنید.
- دستورالعمل‌های فعالیت بدنی منتشر شده توسط سازمان‌های بهداشتی را مرور کنید.
- غواصان باید یک زمانی را برای شنا کردن اختصاص دهند. تناسب اندام یک شناگر با توجه به ایجاد نیروی کافی برای حرکت در آب و یا مقابله در یک جریان و همچنین افزایش ظرفیت هوازی بدن برای کار عضلانی بسیار مناسب است.
-حداقل شش هفته قبل از یک سفر برای غواصی، به تدریج سطح فعالیت‌های بدنی خود را افزایش می‌دهد.
-برای فرصت‌های آموزشی خاص‌تر به باشگاه غواصی محلی خود بپیوندید.
-برای جلوگیری از افزایش خطر بیماری رفع فشار توصیه می‌شود که از تمرین شدید در 24 ساعت پس از غواصی اجتناب شود.

 

گردآوری و تنظیم: مژگان شکوری

۲۲ اسفند ۱۳۹۸ ۱۰:۰۹
تعداد بازدید : ۱۸۲

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید