در نشست خبری؛

دکتر شادی قیاسی: بانوان ملی پوش ایران در حضور قدرتمندانه استرالیا و نیوزلند نایب قهرمان جهان شدند

دکتر شادی قیاسی: بانوان ملی پوش ایران در حضور قدرتمندانه استرالیا و نیوزلند نایب قهرمان جهان شدند
نایب رئیس بانوان فدراسیون نجات غریق و غواصی با تاکید بر حضور گسترده و قدرتمندانه کشورهایی مانند استرالیا و نیوزلند، گفت: ورزشکاران این دو کشور آمده بودند تا قهرمانی و نایب قهرمانی بخش ها و ماده های مختلف را از آن خود کنند اما ملی پوشان ما در رقابت با آنها صاحب مدال نقره  ماده ۹۰×۴ متر تیمی شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، دکتر شادی قیاسی نایب‌ رئیس بانوان فدراسیون در نشست خبری که بلافاصله پس از بازگشت تیم ملی از مسابقات قهرمانی جهان برگزار شد، در مورد این رقابت ها و عملکرد ملی پوشان اعزامی ایران توضیح داد.

وی که به عنوان مربی و سرپرست همراه با تیم ملی بانوان به این رقابت ها اعزام شده بود با یادآوری حضور نمایندگان بیش از ۵۴ کشور در مسابقات خاطرنشان کرد: رقابت ها در سه بخش دریایی، استخری و ساحلی برگزار شد و تیم بانوان تنها در بخش ساحلی شرکت داشت و مدال نقره هم در ماده ۹۰×۴ متر تیمی به دست آمد. 

قیاسی به حضور قدرتمند تیم های استرالیا و نیوزلند در مسابقات قهرمانی جهان اشاره کرد و یادآور شد: در مجموع ورزشکاران این دو کشور آمده بودند تا قهرمانی و نایب قهرمانی بخش ها و ماده های مختلف را از آن خود کنند. البته مصر هم دونده‌های بسیار قوی در بخش بانوان داشت. با حضور این کشورها ما صاحب عنوان نایب قهرمانی شدیم.

قیاسی در تشریح مسیر طی شده توسط بانوان ملی پوش برای دستیابی به مدال خاطرنشان کرد: آنها ۴ مرحله مسابقه دادند که در هر مرحله ۸ ورزشکار از ۸ کشور حضور داشتند. مرحله چهارم ۲ فینال A و B داشت ، ملی پوشان ایران با صعود به فینال A با حریفان شان برای کسب سکو رقابت کردند و در نهایت نایب قهرمان شدند. 

وی یادآور شد که رقابت های فینال B برای تعیین جایگاه های هشتم به بعد بود چراکه سکوهای این رشته بر اساس امتیازبندی است و رکورد نیست.

نایب رئیس بانوان فدراسیون نجات غریق و غواصی تصریح کرد: درماده ۹۰ متر ساحل کژان رستمی به عنوان نفر اول در ۳ دسته به فینال A راه یافت اما متاسفانه به خاطر خطای استارت دیسکالیفه شد. آشورپور هم حائز امتیاز تیمی بود و به فینال C رسید.

دکتر قیاسی در پایان با اشاره به پیشینه فعالیت ملی پوشان در رشته دوومیدانی گفت: دونده ملی‌پوشی که در پیست دویده، نمی‌تواند در ساحل بدود اما ۵ مرحله اردو برگزار کردیم تا این ورزشکاران که پایه و بیس دوومیدانی را دارند بر تمرینات رشته ما مسلط بشوند. خوشبختانه خروجی کار علاوه بر نتیجه گیری از هر لحاظ دیگر هم خوب بود. حتی یکی از ملی‌پوش‌ها می‌گفت می‌خواهم از دوومیدانی خارج شده و فقط در این رشته فعالیت داشته باشم. 

۱۲ مهر ۱۴۰۱ ۱۶:۰۷
تعداد بازدید : ۴۵۶

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.