فروغ: در تلاشیم مدرک بومی غواصی ایران را بین‌المللی کنیم/ سمینار غواصی ایران سطح علمی بالایی داشت/ در غواصی صاحب کرسی بین‌المللی خواهیم شد

فروغ: در تلاشیم مدرک بومی غواصی ایران را بین‌المللی کنیم/ سمینار غواصی ایران سطح علمی بالایی داشت/ در غواصی صاحب کرسی بین‌المللی خواهیم شد
رئیس کمیته غواصی فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: من و همکارانم در کمیته غواصی فدراسیون نجات غریق در تلاش هستیم، حضور تیم ملی غواصی ایران را در مسابقات مختلف بین المللی افزایش دهیم؛ کاری که برای اولین بار در چندماه گذشته انجام شد و تیم ملی غواصی کشورمان را برای شرکت در رقابت های قهرمانی جهان به صربستان، اعزام کردیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، «امیرحسین فروغ»، مسئول کمیته غواصی این فدراسیون که مدرس ارشد فدراسیون جهانی غواصی نیز است، پیرامون برگزاری سمینار بین المللی دانش افزایی غواصی که هفته گذشته به میزبانی کشورمان برگزار شد و همچنین برنامه های در دست اقدام و آتی این کمیته  توضیحاتی ارائه کرد.

فروغ گفت: خدا را شاکرم که بعد از برگزاری سمینار دانش افزایی مدرسان غواصی کشورمان واکنش های خوب و مناسبی از سوی فدراسیون جهانی غواصی به خصوص، رئیس این نهاد به سطح و نحوه برگزاری این سمینار به ما منتقل شد. ایشان با ارسال یک ایمیل به فدراسیون کشورمان به واسطه برگزاری چنین سمیناری با این تعداد مدرس شرکت کننده که حدوداً 400 نفر بودند و همچنین سطح بالای علمی، نظم وهماهنگی مثال زدنی این سمینار، از ما تشکر و قدردانی ویژه ای کردند. همچنین اعضای فدراسیون جهانی هرکدام به صورت جداگانه از کشورمان بابت برگزاری این سمینار تشکر کردند. همگی تاکید داشتند برگزاری این دوره دانش افزایی، در چند سال اخیر در دنیا بی نظیر بود.

 فروغ اضافه کرد: از ریاست محترم فدراسیون به واسطه برگزاری این سمینار تشکر می کنم.

مدرس ارشد فدراسیون جهانی غواصی ادامه داد: باتوجه به حضور اعضای فدراسیون جهانی در کشورمان و برنامه های فدراسیون که به دست آوردن کرسی های مهم بین الملل در فدراسیون جهانی در این رشته ورزشی است، با مطرح کردن درخواست های خود موافقت ضمنی آنها را برای چنین جایگاه های مهمی گرفتیم. انشاالله در آینده ای نزدیک برای اولین بار در غواصی صاحب کرسی بین المللی خواهیم شد.

وی با اشاره به برنامه های این کمیته بیان کرد: باتوجه به رونمایی از مدرک بومی غواصی در کشورمان به نام (IRDC)در تلاش هستیم با مکاتبات بین المللی مدرک بومی غواصی مان را به همه دنیا معرفی کنیم تا به عنوان یک کشور صادر کننده مجوز غواصی، در دنیا شناخته شویم.

وی افزود: من و همکارانم در کمیته غواصی فدراسیون نجات غریق در تلاش هستیم، حضور تیم ملی غواصی ایران را در مسابقات مختلف بین المللی افزایش دهیم؛ کاری که برای اولین بار در چندماه گذشته انجام شد و تیم ملی غواصی کشورمان را برای شرکت در رقابت های قهرمانی جهان به صربستان، اعزام کردیم.

فروغ در ادامه بیان کرد: باتوجه به اینکه مسائل علمی در غواصی مهم و تاثیر گذار است؛ در تلاش هستیم ضمن فعالیت گسترده در کمیته علمی، دوره های کاربردی و کوتاه مدتی را به صورت تئوری و همچنین در کارگاه های عملی برگزار کنیم. اولین کارگاه طبق برنامه در دی ماه برگزار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به رقابت های داخلی گفت: بالابردن سطح کیفی رقابت های قهرمانی کشور یکی از جدی ترین مسائلی بوده که در کمیته غواصی درحال پیگیری است و نگاه خاص و ویژه ای به این رقابت ها داریم.

مسئول کمیته غواصی فدراسیون نجات غریق و غواصی با بیان اینکه ارتقا غواصی کشورمان می بایست با نگاه به داخل باشد، افزود: سازمان دهی و فعال نمودن کمیته های غواصی هیئت های استانی از جمله مهمترین اقدامات این کمیته، برای بهبود عملکرد و جایگاه غواصی کشورمان خواهد بود که اقدامات خوبی تا به این لحظه انجام شده است.

وی با بیان این موضوع که فعالیت کلوپ های غواصی را به خوبی زیرنظر داریم، تصریح کرد: قصد داریم از اوایل  بهمن ماه تا پایان سال جاری با بازدید فنی و ساختاری از کلوپ های غواصی سراسر کشور آنها را با توجه به میزان فعالیت و کیفیت خدمات رسانی به غواصان، رتبه بندی و پروانه فعالیت سالانه آنها را باتوجه به همین رتبه بندی صادرکنیم. اگر این کلوپ ها نتوانند استانداردهای لازم فدراسیون را بدست بیاورند، از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

۱۴ آبان ۱۳۹۷ ۱۵:۳۱
تعداد بازدید : ۱۰,۳۱۰

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.