ایران به جمع صادر کنندگان مدرک بین المللی غواصی اضافه شد

ایران به جمع صادر کنندگان مدرک بین المللی غواصی اضافه شد
به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی ؛امیرحسین فروغ، رئیس کمیته غواصی فدراسیون نجات غریق و غواصی درباره برگزاری سمینار دانش افزایی غواصی گفت: حضور  مدرسان بین المللی برای سیستم‌های آموزشی جهت یکسان‌سازی آموزش بسیار خوب است. همچنین به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها و جلوگیری از خروج ارز تصمیم گرفتیم که مدرک ملی را رونمایی کنیم تا همه غواصان  سیستم‌های آموزشی از گواهی ملی استفاده کنند که با استقبال خوبی نیز مواجه شد.
فروغ افزود: بیش از 80 سیستم آموزش بین‌المللی غواصی در دنیا داریم که هیچ‌کدام سیستم آموزش بومی نیستند. با توجه به نیازهای جامعه خودمان و تعداد بالای مدرسان ماهر در ایران، این خلاء را احساس کردیم شرایطی را فراهم کنیم که غواصان کشورمان برای اخذ گواهی‌های آموزشی به کشورهای دیگر نروند.
رئیس کمیته غواصی فدراسیون نجات غریق و غواصی خاطرنشان کرد: سالی 2500 گواهی غواصی را باید در ایران صادر کنیم. با توجه به این تعداد بالا درصدد برآمدیم تا از مدرک ملی خود که مطابق با استانداردهای بین‌المللی است، رونمایی کنیم. در همین خصوص رایزنی‌های لازم با فدراسیون جهانی غواصی صورت گرفت و تأییدیه‌های لازم را کسب کردیم و این مدرک ملی به نام (IR DC) در سراسر دنیا قابل قبول خواهد بود. مدرک ملی ایران نیز در کنار دیگر مدارک آموزشی قرار گرفته و حتی غواصان دیگر کشورها می‌توانند دوره‌های آموزشی خود را برای اخذ گواهی در ایران بگذرانند. به این ترتیب ایران به جمع دیگر کشورهایی اضافه شد که مدرک بین‌المللی آموزش غواصی ارائه می‌کند.
۷ آبان ۱۳۹۷ ۲۲:۳۶
تعداد بازدید : ۱۱,۰۲۰

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.