دیدار اعضای هیات رییسه فدراسیون جهانی غواصی(CMAS) با علی رغبتی و ماندانا رسولی

دیدار اعضای هیات رییسه فدراسیون جهانی غواصی(CMAS)  با علی رغبتی و ماندانا رسولی
عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی غواصی و رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی صربستان صبح امروز با حضور در ساختمان شماره یک وزارتخانه با مدیر کل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان و مدیر کل دفتر برنامه ریزی ونظارت ورزش و جوانان دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی در این نشست ماندانا رسولی ضمن خیر مقدم به بواژانا استوجیک اظهار داشت : بسیار خوشحالم در مورد تعامل و همکاری های مشترک فدراسیون ملی و بین المللی نجات غریق و توسعه رشته غواصی چنین اخبار مثبتی را می شنوم.

او با اشاره برنامه های توسعه ای وزارت ورزش و جوانان در رشته های مختلف از جمله غواصی و نجات غریق گفت : اهتمام ما این است که رشته های مختلف ورزشی در سطوح مختلف را گسترش دهیم این تلاش در حوزه ورزش زنان با جدیت بیشتری دنبال می شود و من بسیار امیدوارم در رشته غواصی ونجات غریق در بخش زنان اقدامات آموزشی ویژه با هدف تربیت مدرسین زن در کشورهای منطقه و مسلمان با توجه به اشتراکات و الزامات فرهنگی بیانجامد.

مدیر کل ورزش وجوانان امور بین الملل با تشریح راهکارهای همکاری های مشترک میان فدراسیون ملی نجات غریق و فدراسیون بین المللی این نکته را مورد تاکید قرار داد که با وجود زیر ساختهای ورزشی و جغرافیای طبیعی در ایران می تواند همکاری های مشترک را توسعه داد.

او ضمن ابراز خشنودی از فرصتهای به دست آمده در ایجاد مراودات مسوولان فدراسیون جهانی با مسوولان فدراسیونهای متناظر ملی گفت : در دوره جدید با تغییرات اخیر مدیریتی فدراسیون نجات غریق کشورمان و سکانداری مدیران جوان و تحصیلکرده علاوه براینکه توسعه این رشته ورزشی در داخل کشور سرعت بیشتری یافته ، اعضای فدراسیون می توانند در تصدی جایگاههای فدراسیون جهانی هم مثمر ثمر باشند.

رسولی این مهم را منوط به این نکته دانست که زمینه کسب کرسی های جهانی به افراد صلاحیت دار فدراسیون کشورمان جهت همکاری های بین المللی فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش برگزاری سمینارها ، دوره های اموزشی وتخصصی را مورد توجه قرار داد و افزود : با وجود پتانسیلها وظرفیتهای انسانی و جغرافیایی، ما این ظرفیت را داریم که میزبان رویدادهای آموزشی مرتبط با این رشته تاسطوح منطقه ای باشیم .

در ادامه این نشست رییس فدراسیون غواصی و نجات غریق صربستان نیز از توجه فدراسیون ایران و وزارت ورزش به رشته های ورزشی از جمله غواصی و نجات غریق قدردانی کرد و با بیان اینکه ورزش نقش بسیار مهمی در ارتقا سطح سلامتی دارد اظهارداشت : درست است که مسوولان ورزشی بر توسعه رشته غواصی و نجات غریق تاکید داریم اما محافظت از آب هم می بایست یکی از وظایف ما باشد.

وی در ادامه برگزاری دوره آموزشی اخیر  رشته غواصی را در تهران در سطح استانداردهای بین المللی قلمداد کرد و استقبال علاقمندان به رشته غواصی و نجات غریق در ایران را قابل توجه دانست و حضور مردان و بالاخص مشارکت فعال زنان را در این دوره آموزشی نمونه ای از این علاقمندی عنوان کرد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون بین المللی  غواصی اضافه کرد : من فکر می کنم در ایران بتوان برنامه های مختلفی را برای رشد این رشته تدوین و در هر دو بخش زنان و مردان به اجرا در آورد.

در ادامه این نشست علی رغبتی مدیرکل جدید دفتر برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان به جغرافیایی طبیعی ایران در رشته های ورزشی آبی اشاره کرد و اظهار داشت : ما سواحلی داریم که برای برگزاری رویدادهای ورزشی و اموزشی مرتبط با رشته غواصی و نجات غریق بسیار مناسب است.

او افزود: مسوولان فدراسیون ملی ما بسیار جوان و باانگیزه هستند و در این مدت عملکرد بسیار درخشانی داشتند و بی تردید اگر با چنین انرژی فعالیتهایشان را ادامه دهند این رشته در کشور و جهان به نتایج بسیار خوبی خواهد رسید.

رغبتی در بخش دیگری از سخنانش به آثار مثبت توسعه رشته نجات غریق در نجات مردم اشاره کرد و اظهارداشت: ما در کنار نگاه ورزشی به این رشته ، حمایت از دریا ها و نجات مردم را نیز این فدراسیون عهده دار است .

وی با بیان اینکه دو کشور ایران و صربستان در بهترین شرایط تعاملات قرار دارند ، توضیح داد که در رشته هایی مثل والیبال ، هندبال و واتر پلو تعامل ورزشی در شرایط مطلوبی قرار دارد .

او گفت: ورزش ایران درالمپیک جهانی جز بیست کشور اول و دراسیا جز 4 کشور اول در این قاره است و این فرصت می تواند زمینه توسعه همکاری های مشترک ورزشی را مهیا کند.

۵ آبان ۱۳۹۷ ۲۲:۳۸
تعداد بازدید : ۱۱,۲۸۷

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.