نوری: زمزمه هایی درباره المپیکی شدن رشته غواصی به گوش می رسد

نوری: زمزمه هایی درباره المپیکی شدن رشته غواصی به گوش می رسد
ایلخان نوری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: صحبت‌هایی از المپیکی شدن رشته غواصی در بازی‌های ۲۰۲۴ مطرح شده است.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی و به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ؛نخستین سمینار بین‌المللی دانش افزایی غواصان کشور صبح امروز (چهارشنبه) دوم آبان ماه ۱۳۹۷ با حضور سه مدرس خارجی برگزار شد.
ایلخان نوری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی ایران درباره این سمینار گفت: خدا را شکر که امروز در خدمت جامعه بزرگ غواصی کشور هستیم. این سمینار با حضور سه نفر از برترین مدرسان جهانی غواصی "فلمین هول" رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی، "بوجانا استوجیک" رئیس فدراسیون صربستان و "عبدالعزیز رزیک" یکی از مدرسان ارشد فدراسیون جهانی برگزار شد.
او ادامه داد: بحث همبستگی و همدلی غواصان کشور از برنامه‌های مهم فدراسیون ما است و قصد داریم از جامعه غواصان و مدرسان حمایت کامل را حد امکان انجام دهیم. وظیفه ما است که به این جامعه خدمات دهیم، امیدواریم این سمینار نقطه شروع همدلی بیشتر غواصان کشور باشد. تلاش می‌کنیم تا با توجه به مدرسان خوب و پتانسیل بالای موجود در غواصی کشور، پایگاه این رشته در خاورمیانه و آسیا باشیم.
رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی در خصوص ساماندهی سواحل کشور در فصول پر بارش اظهار کرد: یکی از اهداف مهم فدراسیون همین مسئله است، چرا که وظیفه فدراسیون ما کمک به هم میهنان عزیز در اماکن آبی مختلف کشوراست. در این راستا فدراسیون برنامه‌های زیادی دارد و همانطور که می‌دانید متولی ساماندهی سواحل کشور وزارت کشور است، ولی ما با پرورش نیروی متخصص انسانی در این سال‌ها به طور مثال در مازندارن شاهد کاهش ۲۴.۲ درصدی مغروقین بوده‌ایم. ۴۴۰۴ نجات یافته دراین استان داشته‌ایم که نشان از ساماندهی خوب سواحل است. اما همه تلاش ما بر این است تا در سال‌های بعد حتی یک مغروق هم در سطح کشور نداشته باشیم.
نوری در مورد تعامل فدراسیون ایران با فدراسیون جهانی گفت: ما از گذشته تعامل خوبی با فدراسیون جهانی داشته‌ایم و از ابتدا زیر نظر فدراسیون جهانی هستیم. در حال حاضر هدف بزرگ فدراسیون جهانی اسپورت دایوینگ یا ورزش غواصی است، به گونه‌ای که رشته غواصی به رشته‌های المپیکی اضافه شود. از زمانی که دکتر میرسلیم عضو فدراسیون جهانی بود، رابطه ما با این سازمان خوب است و امسال نیز در اولین مجمع عمومی "سی مس" که اردیبهشت ماه برگزار شد خواستار روابط بیشتر بودم که خداراشکر الان هم شاهد حضور مسئولان فدراسیون جهانی در کشورمان هستیم.
او بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازمه را انجام دادیم تا این رشته وارد المپیک شود. مذاکرات خوبی هم صورت گرفته که امیدواریم با این شرایط غواصی وارد المپیک ۲۰۲۴ شود. با این حال در بعد قهرمانی ما نیاز به تجربه و امکانات بیشتر داریم. از لحاظ دانش، مربی خوب و علم غواصی مشکلی نداریم، اما از نظر سخت افزاری نیاز به تقویت داریم.
۲ آبان ۱۳۹۷ ۲۳:۵۶
تعداد بازدید : ۱۱,۷۲۴

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.