ایلخان نوری: طرح منجی داوطلب در کشور اجرا می شود/ اعطا مجوز آب درمانی از وظایف فدراسیون نجات غریق و غواصی است

ایلخان نوری: طرح منجی داوطلب در کشور اجرا می شود/ اعطا مجوز آب درمانی از وظایف فدراسیون نجات غریق و غواصی است
رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی تصریح کرد: یکی از مواردی که فدراسیون بر آن تاکید می کنند بحث منجی داوطلب است و از هیات های استانی می خواهیم شرایط را برای علاقمندان به این حرفه محیا کنند اما با توجه به شرایط و خدماتی که ما به منجیان می دهیم باید حداقل امکانات را نیز برای آن ها فراهم کرد.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی: ایلخان نوری در مجمع انتخاباتی هیات نجات‌غریق و غواصی همدان با اشاره به شرح وظایف فدارسیون نجات و غریق اظهار داشت: پرورش منجی غریق و نظارت کارشناسی بر اماکن آبی از جمله وظایف این فدارسیون است.
رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی فعالیت 1500 منجی غریق در همدان را مهم ارزیابی کرد و گفت: رشته غواصی در همدان پتانسیل بسیاری زیادی در بخش قهرمانی دارد و در سال های اخیر قهرمانانی همچون خانم سهیلا مرادی و آقای ولدی از استان همدان توانسته اند در عرصه های بین المللی برای کشور افتخارآفرینی کنند.
نوری در ادامه اظهار کرد: اعطا مجوز آب درمانی از جمله مأموریت‌های فدراسیون به شمار می‌رود که به دنبال اصلاح بخش عمده ای از آیین نامه های برگزاری دوره های آب درمانی در سال 97 هستیم.
رئیس فدراسیون نجات‌غریق و غواصی با اشاره به اینکه 180 هزار ناجی غریق در ایران فعالیت می کنند اظهار کرد: چشم انداز فدراسیون آموزش یک درصد جمعیت کشور برای ناجی شدن است اما برای رسیدن به چشم‌انداز پیش‌بینی‌شده، مسیر طولانی در پیش داریم.
وی گفت: نگاه ویژه‌ای به امر آموزش داریم و از هیات های نجات غریق استانی می خواهیم در این راستا گام های موثری بردارند.
نوری با اشاره به پیشبرد برنامه‌های فدراسیون در ماه‌های اخیر با همراهی هیات‌های استانی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در ماه‌های اخیر همراهی و حرکت رو به جلوی بسیار خوبی از سوی فدراسیون و هیات‌های نجات غریق و غواصی شکل گرفته است و در سال جاری نیز این امر تداوم خواهد داشت.
وی افزود: با توجه به تعطیلات فصل تابستان و حجم بسیار زیاد فعالیت‌ها برنامه‌ریزی بسیار خوبی را برای این فصل انجام داده‌ایم. همچنین برای دیگر بخش‌ها از جمله بخش قهرمانی نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است تا بتوانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه مناطقی وجود دارند که در بحث نجات غریق باید به عنوان مناطق پرخطر شناسایی شوند، اظهارداشت: اکنون ما این‌کار را در استان خوزستان انجام داده ایم و این مناطق را شناسایی کرده ایم و حتی نقشه اش هم‌کشیده شده است؛ لذا می توانیم این مناطق را نیز در تمامی استان ها ساماندهی و سازماندهی کنیم و با برنامه ریزی و انجام اقدامات مناسب، موفق به کاهش آمار غرق شدگان شده ایم.
نوری تصریح کرد: یکی از مواردی که فدراسیون بر آن تاکید می کنند بحث منجی داوطلب است و از هیات های استانی می خواهیم شرایط را برای علاقمندان به این حرفه محیا کنند اما با توجه به شرایط و خدماتی که ما به منجی ها می دهیم باید حداقل امکانات را نیز برای آنها فراهم کرد.
وی با بیان اینکه ما نمی توانیم مردم را از شنا کردن منع کنیم و وظیفه داریم مردم عزیز را از خطرات حفظ کنیم خاطر نشان کرد: ما مسئولیت سنگینی بر عهده داریم و تمام توان خود را در این راه قرار داده ایم و از ستاد ساماندهی سواحل کشور نیز حمایت های بیشتری را مطالبه می کنیم تا بتوانیم در جهت پیشبرد این هدف مهم گام برداریم.

۱۰ تیر ۱۳۹۷ ۱۵:۳۸
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۲,۰۲۷

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.