تدوین آیین نامه ملی آموزش غواصی؛ مهم ترین برنامه کمیته غواصی

تدوین آیین نامه ملی آموزش غواصی؛ مهم ترین برنامه کمیته غواصی
آیین نامه ملی آموزش غواصی تدوین خواهد شد.

امیرحسین فروغ رئیس کمیته غواصی فدراسیون نجات غریق و غواصی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون ضمن اعلام این مطلب افزود: آیین نامه ملی آموزشی غواصی در راستای یکسان سازی سیستم های آموزشی تدوین خواهد شد تا همه سیستم های مختلف اعم از CMAS, PADI, SSI یا سایر سیستم ها در قالب یک سیستم آموزشی واحد با نظارت کامل فدراسیون نجات غریق و غواصی فعالیت کنند.

وی اظهار کرد: سیستم CMAS چندین سال است که زیر نظر فدراسیون نجات غریق و غواصی فعالیت می کند و با سیستم های آموزشی دیگر که به عنوان نمایندگان واقعی در کشور فعال هستند مذاکراتی در خصوص فعالیت آن ها تحت نظر فدراسیون صورت گرفته است.

فروغ با اشاره به تفاوت زیاد در امکانات و شرایط کلوپ ها یا باشگاه های غواصی و درآمدزایی یکسان آن ها برنامه مهم دیگر کمیته غواصی را استانداردسازی این کلوپ ها با محور ایمنی عنوان و تصریح کرد: پس از تعیین استانداردهایی از سوی فدراسیون نجات غریق و غواصی کلیه کلوپ ها رتبه بندی و طبقه بندی و موظف خواهند شد به طور سالیانه از فدراسیون نجات غریق و غواصی پروانه فنی دریافت نمایند و دارا بودن حداقل استانداردها برای فعالیت آن ها الزامی است.

رئیس کمیته غواصی از فعال شدن کمیسیون های ورزشی و علمی غواصی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: فدراسیون نجات غریق و غواصی تاکنون فقط در کمیسیون فنی فعالیت داشته است و هدف ما این است که فعالیت های غواصی زیر نظر کمیسیون های ورزشی و علمی فدراسیون جهانی آغاز گردد؛ به همین منظور در حال آماده سازی تیم Fins swimming برای شرکت در مسابقات جهانی صربستان هستیم و امیدواریم که در سال جاری در بخش کمیسیون غواصی آزاد نیز فعالیت خود را آغاز و تیم کشورمان را به مسابقات آپنا اعزام نماییم.

به گفته امیرحسین فروغ تعداد سوانحی که در بخش غواصی رخ می دهد نسبت به تعداد غواصی هایی که صورت می گیرد و تعداد گواهی نامه هایی که در کشور صادر می شود در مقایسه با سایر کشورها بسیار کم است و ایران یکی از ایمن ترین کشورهای دنیا در امر غواصی است و کمیته غواصی با هدف کاهش این آمار در حال تدوین آیین نامه های آموزشی بحث ایمنی غواصی است.

فروغ در پایان از حمایت های رئیس و نایب رئیس فدراسیون و توجه خاص آن ها به امور غواصی تشکر و نسبت به ایجاد تغییرات مثبت در سطح غواصی کشور ابراز امیدواری کرد.

۴ تیر ۱۳۹۷ ۱۵:۴۶
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۲,۳۲۸

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.