‎نشست اعضای ستاد ساماندهی سواحل کشور/ تاکید اعضا بر اجرای طرحهای سالم سازی دریا با رویکرد فرهنگی

‎نشست اعضای ستاد ساماندهی سواحل کشور/ تاکید اعضا بر اجرای طرحهای سالم سازی دریا با رویکرد فرهنگی
اولین نشست ستاد ساماندهی سواحل کشور در سال ۹۷ عصر امروز با حضور رئیس و نایب رئیس فدراسیون و سایر مسئولان و نمایندگان سازمان های عضو، در وزارت کشور برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در این نشست ملازاده جانشین معاون امور اجتماعی در ستاد ساماندهی، هماهنگی و نظارت بر سواحل کشور گفت: عدم ساماندهی درآمدها در مناطق ساحلی از مشکلات عمده این مناطق بویژه در زمینه تامین برخی هزینه ها از جمله پرداخت حقوق ناجیان غریق است.

وی پیشگیری از بروز تلفات انسانی، ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، ارائه خدمات مناسب رفاهی و بهداشتی برای گردشگران، توسعه عمران با هدف ایجاد محیط توام با آرامش و افزایش تعداد محل های دارای طرح سالم سازی دریا را از جمله اهداف و فعالیت های ستاد ساماندهی سواحل کشور عنوان و بر استفاده از ظرفیت های موجود در استانداری های ساحلی با تکیه بر تجربیات مفید این استان ها در ایجاد شناگاه های مجاز و ایمن تاکید کرد.

در این جلسه، جمشیدنژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان و نمایندگان استانداری های مازندران، گلستان و خوزستان به بیان مهمترین طرحهای انجام شده و یا در دست اقدام برای رونق گردشگری در مناطق ساحلی و آبی این استان ها از جمله ادامه طرح اتصال خط آهن از مرکز کشور به گیلان، بکارگیری ناجیان غریق آموزش دیده، شناسائی نقاط حادثه خیز و استقرار پایگاه های اورژانس در سواحل پرداختند و خواستار تامین منابع مالی مورد نیاز برای پرداخت حقوق معوقه ناجیان غریق در این استان ها شدند.

در این جلسه مدیران و یا نمایندگان دستگاه ها و نهادهای عضو ستاد ساماندهی سواحل نقطه نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند که مقرر شد بر اساس موارد مطروحه در نشست، صورت جلسه نهائی تنظیم و به سازمان های ذیربط ابلاغ شود.

در نشست ساماندهی سواحل کشور منیره زارع مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه وزارت کشور نیز از تخصیص یک سوم بودجه هزینه ای سازمان امور اجتماعی کشور ذیل ساماندهی سواحل خبر داد و خواستار حمایت جدی تر سازمان برنامه و بودجه کشور برای تامین هزینه های معوقه طرح های ساماندهی سواحل بویژه پرداخت حقوق ناجیان غریق شد.

۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ۲۲:۵۷
تعداد بازدید : ۳,۶۶۶

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.