مصاحبه هفته نامه موج نو با رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی

مصاحبه هفته نامه موج نو با رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی
هفته نامه موج نو از ایلخان نوری به عنوان جوان ترین رئیس فدراسیون ورزشی ایران یاد کرد.

​دکتر ایلخان نوری متولد سال ۱۳۶۲ در تهران است. وی از دو سالگی به شنا علاقمند بود و از ده سالگی به صورت حرفه ای به فراگیر​ی فنون شنا پرداخت. از کودکی با توجه به حسن انسان دوستی و علاقه ای که به نجات جان انسان ها و حتی حیوانات داشت جذب رشته نجات غریق به عنوان یک رشته ورزشی شد.

متن صحبت های ایلخان نوری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با هفته نامه موج نو را در زیر بخوانید:

از سال ۲۰۰۳ به عضویت تیم ملی نجات غریق جمهوری اسلامی ایران درآمدم. سال ۲۰۰۹ به عنوان مربی و بازیکن در خدمت تیم ملی بودم که حاصل این حضورهای بین المللی سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز از مسابقات جهانی بود. خدا را شاکرم که اکنون در خدمت خانواده بزرگ نجات غریق و غواصی هستم. از آنجایی که هم از نظر عملی و هم در بعد علمی و تحصیلی در حیطه مدیریت ورزشی کار کردم، فضا را برای ورود جهت خدمت بیشتر به این خانواده مناسب دیدم.

هدف اصلی فدراسیون نجات غریق و غواصی، فراگیر نمودن آموزش های مرتبط با نجات غریق در جهت کاهش تعداد مغروقین و مصدومین در حوادث آبی و در نهایت نجات جان مردم است و در وحله بعدی شرکت در مسابقات بین المللی و کسب عناوین قهرمانی است. فدراسیون نجات غریق و غواصی جمهوری اسلامی ایران با حدود ۱۸۰ هزار نیروی متخصص و فنی و همچنین ۳۱ هیات استانی بسیار پرتوان و با نشاط که به عنوان بازوهای اجرایی فدراسیون عمل می نمایند، ظرفیت بزرگی را تشکیل داده است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه ورزش همگانی در سطح کشور این قابلیت را دارد تا در این راستا گام های خوبی برداشته شود. چشم انداز راهبردی فدراسیون آشنایی یک درصدی کلیه مردم کشور با فنون نجات غریق است و این رقم در حال حاضر حدود ۸۵۰ هزار نفر اعلام می شود. ارتقا کیفی و کمی کرسی های جهانی نجات غریق از دیگر اهداف این دوره زمانی می باشد. ورود و افزایش سطح مشارکت بانوان در امور اجرایی از دیگر برنامه های آتی فدراسیون است که ان‌شاالله در سال جاری برای اولین بار میزبان مسابقات نجات غریق کشورهای اسلامی در ایران خواهیم بود.

جا دارد از زحمات جناب آقای مهندس میرسلیم که سال ها برای این فدراسیون تلاش کردند و همچنین اساتید ارجمند جناب آقای اسفندیاری و جناب آقای خمجانی تشکر کنم که بنده نیز افتخار سال ها همکاری با این عزیزان را در رزومه حرفه ای خود دارم. از حمایت های مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک که همیشه یار و یاور فدراسیون بودند تشکر کنم و در پایان امیدوارم با برنامه ریزی و تلاش هدفمند و مستمر به روزی برسیم که در سطح کشور مغروقی نداشته باشیم و همه مردم عزیز کشور ایران اسلامی بتوانند با خیال آسوده از اماکن ورزشی آبی در جهت سلامت و تندرستی و نشاط استفاده نمایند.  ​

۲۵ خرداد ۱۳۹۷ ۱۹:۰۵
تعداد بازدید : ۳,۵۴۲

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.