برگزاری مجمع عمومی هیات نجات غریق و غواصی استان خوزستان

برگزاری مجمع عمومی هیات نجات غریق و غواصی استان خوزستان
رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با بیان این که همدلی مجموعه نجات‌غریق و غواصی استان خوزستان، نشان از یک پتانسیل بسیار خوب نه تنها برای این استان بلکه برای کشور است، گفت: امیدوارم بتوانیم فرهنگ‌سازی و الگویی از این استان برای سایر استان‌ها داشته باشیم.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، ایلخان نوری در مجمع سالانه هیات نجات غریق استان خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: حدود 110 استخر و 1800 نیروی متخصص نجات غریق در خوزستان وجود دارد و به نظر من ساماندهی رودخانه‌های این استان بحث اصلی است.


وی گفت: خود من شاید تا چند سال گذشته بیشتر به بحث قهرمانی و مسابقات نجات غریق می‌پرداختم، اما اکنون فکر من نجات جان انسان‌ها است و باید ببینیم در این راستا چگونه می‌توانیم اقدامات خوبی داشته باشیم تا حتی اگر شده است جان یک نفر از غرق شدن نجات دهیم و یک خانواده را خوشحال کنیم. آمار نجات‌یافتگان در یک دهه گذشته نشان می‌دهد که حدود 70 هزار نجات‌یافته در کشور داشته‌ایم که این عدد قابل توجه است و این امر جز با تعامل و همدلی میسر نشده است.

وی در ادامه عنوان کرد: از جناب آقای حاجیان، رییس هیات نجات غریق و غواصی خوزستان برای تلاش‌ها و فعالیت‌های گسترده این استان قدردانی می‌کنم. قطعا در کار مشکلاتی وجود دارد و خواهد بود، ولی همدلی موجود در مجموعه نجات‌غریق خوزستان نشان از یک پتانسیل بسیار خوب نه تنها برای این استان بلکه برای کشور است. امیدوارم بتوانیم فرهنگ‌سازی و الگویی از این استان برای سایر استان‌ها داشته باشیم.

نوری عنوان کرد: شرح وظیفه ما پرورش منجی غریق و نظارت کارشناسانه بر تمام اماکن آبی است. این که خوزستان در چهار سال گذشته غریقی در استخرها نداشته‌، عالی است و نشان می‌دهد که بسیار در این زمینه کار شده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من، خوزستان قطب اصلی ورزش کشور است و هیات نجات‌غریق این استان نیز بسیار توانمند است. حضور دو نماینده از خوزستان در مسابقات جهانی و کسب مدال، نشان از توجه این استان نسبت به بحث قهرمانی است.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی افزود: همچنین همگانی کردن ورزش نجات غریق، با توجه به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به همگانی کردن ورزش، مورد اهمیت است.

وی خاطر نشان کرد: من وظیفه خود و فدراسیون می‌دانم که در آسیا و خاورمیانه، کرسی‌های خوبی به دست آوریم و مسئول توسعه نجات‌غریق و ارتقای این رشته در بین کشورهای همسایه باشیم و این امر دور از دسترس نیست. بیشتر کشورهای عربی جزو فدراسیون جهانی نجات‌غریق نیستند و این هدف بر دوش ما است تا بتوانیم این فدراسیون را به آن ها بشناسیم. ضمن این که با تعامل بین کشورها، خودمان هم قدرت بیشتری پیدا خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با بیان اینکه توسعه غواصی از مسائل عمومی و مهم فدراسیون است، خاطر نشان کرد: در این بخش نیاز به یک سازماندهی اساسی داریم و همچنین نظارت بر اماکن آبی وظیفه اصلی فدراسیون نجات غریق و غواصی است.

نوری ادامه داد: در فدراسیون، هدف ‌ما شکل‌گیری کارگروه‌ها و کمیته‌ها است و تلاش می‌کنیم افراد توانمند از سراسر کشور را در این کمیته‌ها داشته باشیم. نجات‌غریق مخصوص تهران نیست و استان‌های بسیار خوب با امکانات آبی خوبی را داریم و موظفیم تمام استان‌ها را درگیر کار کنیم. در این راستا از آقای حاجیان می‌خواهم که نیروهای علاقه‌مند و توانمند این استان را با توجه به تعامل خاصی که با خوزستان داریم به ما معرفی کند تا از آن ها در کمیته‌های مختلف استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: توجه فدراسیون به توسعه و ارتقای فعالیت بانوان است و اینکه تعداد بانوان نجات‌غریق خوزستان از آقایان آن بیشتر است، جای خوشحالی دارد. همچنین توجه به بخش بانوان در بحث ساحلی را خواستارم زیرا از سال 2018 در این بخش دوباره به مسابقات آسیایی و جهانی بانوان اعزام خواهیم داشت.

همچنین در این جلسه رئیس هیات نجات غریق و غواصی خوزستان با اشاره به اقدامات موثر این هیات در بحث آموزش، گفت: آموزش را مهمترین وظیفه ذاتی خود می‌دانیم و در این راستا کارهای بسیار بزرگی انجام داده‌ایم.

حر حاجیان در مجمع سالانه هیات نجات غریق و غواصی استان خوزستان، اظهار کرد: در بحث آموزش، پرورش منجیان غریق را مدنظر داشتیم و توانستیم تعداد آن ها را از 500 نفر به 1800 نفر برسانیم.

وی ادامه داد: از زمانی که هیات را تحویل گرفتیم، تعداد غواصان استان به اندازه تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌شد ولی تواستیم در این بخش نیز ارتقا داشته باشیم و طی دو سال اخیر تعداد غواصان ما به 120 نفر رسیده است.

رئیس هیات نجات غریق خوزستان گفت: ورزش در آب را هم مدنظر قرار دادیم و توانستیم سالانه چهار دوره را برگزار کنیم. همچنین نظارت بر اماکن شنا و استخرها نیز وظیفه اصلی ما بود که در این زمینه نیز کارهای خوبی انجام دادیم.

وی بیان کرد: طی سه سال اخیر، هیچ غریقی در استان نداشته‌ایم و شاید در این بخش جزو معدود استان‌ها بوده‌ایم، البته تنها موضوعی که ما را در بحث مغروقین درگیر کرده، بحث رودخانه‌ها است که زیر نظر ما نیستند و سازمان آب و برق متولی آن ها است.

حاجیان خاطر نشان کرد: در خوزستان با توجه به این که هیچ سازماندهی در این بخش انجام شده بود، سالیانه میانگین 150 تا 200 نفر مغروق داشتیم که با رویکرد وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون نجات غریق و غواصی و راهکارهای استاندار خوزستان و معاونین او و همچینن مدیرکل ورزش و جوانان، جلساتی برای کنترل این موضوع داشتیم که در مواردی، مصوباتی در نظر گرفته شد که البته هنوز اجرا نشده‌اند و امیدوارم با پیگیری‌های رئیس فدراسیون، این موارد مصوب شوند.

وی گفت: شاید اولین استانی بودیم که لیگ نجات غریق را در کشور برگزار کردیم. همچنین ما با قدرت در مسابقات کشوری شرکت داشته‌ایم و توانسته‌ایم مدال‌های رنگارنگی کسب کنیم که نمونه آن نایب قهرمانی نجات غریق خوزستان در لیگ سال گذشته کشور است.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان نیز در این مجمع اظهار کرد: ما به دنبال انجام کار فنی و با برنامه در هیات‌های ورزشی هستیم و در واقع از هیات‌هایی که برنامه دارند، حمایت مالی و معنوی خواهیم داشت.

ابراهیم نصیری خاطر نشان کرد: از هیات نجات غریق و فدراسیون برای برگزاری مجمع سالانه که مورد تاکید اداره کل ورزش و جوانان خوزستان است، تشکر می‌کنم. در اداره کل ورزش، چند اصل را به عنوان راهبرد اساسی در سال 96، سرلوحه کار قرار دادیم؛ ما به دنبال انجام کار فنی و با برنامه در هیات های ورزشی هستیم و در واقع از هیات‌هایی که برنامه دارند، حمایت مالی و معنوی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در حوزه زیرساخت‌ها نیز با توجه به این که برنامه ششم توسعه ورزش را متفاوت‌تر از برنامه‌های قبلی دیده است، اتفافات خوبی افتاده است. همچینن اتفاق خوب دیگری که رخ داد، تامین و تجهیز اماکن ورزشی است و امسال در حوزه زیرساختی اقدامات خوبی انجام شد. به نظر من تا پایان سال 97 دیگر پروژه زخمی یا نیمه‌کاره در استان نخواهیم داشت.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: یکی دیگر از برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، گرفتن میزبانی‌های کشوری و بین‌المللی است. همچنین خدا را شکر با پیگیری و تشکیل اتاق فکر ورزش خوزستان، با ریاست استاندار توانستیم ادبیات مشترکی را در مدیران سطح یک استان به وجود بیاوریم.امیدوارم در پایان امسال شاهد رشد ورزشکاران دعوت شده به تیم‌های ملی و افزایش مدال‌آوری انفرادی و تیمی باشیم.

وی با اشاره به رقابت های آسیایی 2018 جاکارتا و تلاش خوزستان برای حضور موفق این مسابقات، عنوان کرد: 14 شهرستان و 9 هیات به عنوان پایلوت انتخاب شده اند و در تلاش هستیم که حمایت لازم را در این زمینه داشته باشیم. امیدوارم هماهنگی و تعاملی که در ورزش خوزستان شکل گرفته است، پایدار و مستمر باشد و این ها نشان از توان مدیریتی استان در تمام بخش‌ها است. امیدوارم بتوانیم رتبه نخست خوزستان در بین ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور را حفظ کنیم.

نصیری در ادامه با قدردانی از زحمات و تلاش های هیات نجات غریق و غواصی خوزستان، گفت: بدون تعارف، هیات نجات‌غریق و غواصی خوزستان، یکی از هیات‌های منظم، با برنامه و با تعامل بسیار خوب با اداره کل ورزش و جوان است که جا داد از آقای حاجیان، رئیس این هیات و تیمش و همچینن پیشکسوتان این رشته قدردانی کنم.

وی خاطرنشان کرد: در این هیات همدلی و انسجام درون سازمانی وجود دارد و همین‌ها ما را وادار به حمایت می‌کند. خوزستان ظرفیت‌های خوبی در بخش منابع آبی و انسانی دارد. همچینن نفرات خوبی در بحث نجات‌غریق داریم و امیدوارم نگاه فدراسیون نیز به خوزستان ویژه باشد.

انتهای پیام

۳ اسفند ۱۳۹۶ ۱۱:۱۵
تعداد بازدید : ۳,۱۹۶

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.