تشکیل دومین جلسۀ ستاددریا

تشکیل دومین جلسۀ ستاددریا
دومین جلسۀ ستاد دریا با حضور استاندار مازندران و معاونین و اعضای فدراسیون نجات غریق و غواصی .....
دومین جلسۀ ستاد دریا با حضور جناب آقای طاهایی استاندار محترم مازندران به همراه معاونین استانداری و اعضای فدراسیون نجات غریق در دفتر فدراسیون در تاریخ 14/10/89 تشکیل شد . در این جلسه پس از نمایش تصاویری از بازدید نایب رئیسان فدراسیوا در بخش بانوان و آقایان از ایستگاههای سواحل شمال در نجات و امداد و مسایل محیط زیست آقای اسفندیاری با تشکر از جناب آقای طاهایی استاندار محرتم و همکارانشان که پشتیبانی خوبی داشته اند و نیروی انتظامی و هلال احمر و امور پزشکی شهرستانها که در این امر همکاری داشته اند اظهار داشتند ؛ متاسفانه به علت اینکه بودجۀ خاصی در بخش وزارت کشور و استانداریها در مورد پرداخت حقوق منجیان دیده نشده است همچنان ما منجیان مناسب را از دست می دهیم و طبیعی است که این افراد با فروش تنقلات در سواحل چندین برابر در آمد دارند با دریافت حقوق ناچیزی در آخر سال تعداد منجیان مخصوصا جوانان بومی برای شرکت در کلاسها روزبروز کمتر شده و بنده هشدار می دهم که بزودی با این روش پرداحت حق الزحمه با کمبود منجی زن و مرد در سواحل روبرو خواهید شد . در حال حاضر حقوق شهریور ماه منجیان در مازندران پرداخت نشده که استاندار دستور دادند از محل دیگری این حقوق پرداخت شود .
آنگاه آمار تابستان 1389 سواحل شمال کشور از تاریخ 1/4/89 لغایت 30/6/89 بشرح زیر ارائه شد :
1- منجیان غریق 1625 نفر
2- فوت شدگان 148 نفر
3- نجات یافتگان 9091 نفر
4- تعداد گردشگران نسبت به سال گذشته 120% اضافه شده است .
5- تعداد فوت شدگان نسبت به سال گذشته 25 نفر کمتر است .
6- 316 محل شنای عمومی
7- 200 محل شنای خصوصی به اضافۀ مکانهای مورد اقبال آحاد مردم
آقای اسفندیاری افزودند که می بایست کار در این بخش بصورت جدی دنبال شود از جمله تجهیز منجیان به وسایل مدرن نجات غریق نظیر قایقهای تندرو و ............و چیدمان منجیان غریق در سواحل شمال و برطرف کردن مسایل جانبی دریا و پرداخت بموقع حقوق آنها . سپس آقای طاهایی اتظهار داشتند قرار است جلسه ای با حضور شهرداران و فرمانداران استان برگزار شود و آقای اسفندیاری نیز در این جلسه حضور یافته و مسایل نجات غریق را مطرح نمایند .
آقای مهندس میر سلیم اظهار داشتند چند سالی است که فدراسیون از منجیان و منجی قایقرانان قدردانی می کند ولی به نظر می رسد اینکار کافی نیست . با طرحی که در دست اقدام است امکان آن را در مازندران فراهم سازید تا از این عزیزان قدردانی بشود . وقتی در فصل شنا یک منجی و قایقران حدود صد نفر را نجات می دهند ارزش آن بسیار زیاد است و از این کار نباید سرسری عبور کرد .پس از مشورت آقای طاهایی استاندار مازندران با آقای مهندس هاشمی و آقای مهندس فرزانه قرار شد که در نیمۀ دوم فروردین 1390 در استان مازندران مراسمی برگزار شود که در این مراسم حدود پنجاه نفر از منجیان نمونه و مسئولین حضور خواهند داشت . آنگاه آقای مهندس هاشمی طی تماس تلفنی با شهردار محترم بابلسر پیگیر مشکل ورودی فاضلاب درپارکینگ 4 منطقۀ شنا شدند که ایشان اظهار داشتند از ورودی فاضلاب جلوگیری شده است و جای نگرانی وجود ندارد .

۳ بهمن ۱۳۸۹ ۱۲:۵۶
تعداد بازدید : ۴,۲۴۳

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.