گزارشی از سواحل استان های مازندران، گیلان و گلستان در خرداد ماه امسال

گزارشی از سواحل استان های مازندران، گیلان و گلستان در خرداد ماه امسال

استان مازندران:

 این استان پذیرای بسیاری از گردشگران کشور بوده و بابلسر شلوغ ترین آن، از تاریخ 96/3/3  کار امداد و نجات در سواحل این استان با استقرار 900 منجی غریق در سواحل این استان آغاز گردید. طبق گزارشات کسب شده توسط فدراسیون تاکنون 948 نفر از گردشگرانی در دریا دچار مشکل شده بودند توسط منجیان غریق نجات یافتند و تنها 70 نفر از آنها به بیمارستان و اماکن درمانی اعزام شدند.

متاسفانه 9 نفر از هموطنان عزیزمان در استان مازندران مغروق شدند که از این تعداد 6 نفر آنها در منطقه تحت نظارت شهرداری و بخش خصوصی جان خود را از دست داده اند چراکه این ارگان ها که به تعهدات در خصوص مدریت سواحل تحت نظازت خود عمل نکرده بودند. در این رابطه استاندار محترم مازندران اختار شدیدی به مسئولین امر ابلاغ نمودند.

 

  استان گیلان:

 رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان گیلان، جناب آقای نوری سادات هم گزارشاتی را از سواحل استان گیلان ارسال کرده اند که آنها را به اطلاع شما میرسانیم: 

آستارا: این شهرستان دارای 15 کیلومتر ساحل و سه طرح ساحلی است، 12 نفر منجی غریق داخل طرح خدمت می کنند و 40 منجی هم در نقاط خطر آفرین این شهرستان حضور دارند. در تعطلات 25 نفر نجات یافتند. رئیس هیئت این شهرستان آقای انزاوی.

تالش: در 90کیلومتر ساحل تالش، 20 نفر منجی غریق آقایان و 20 نفر منجی بانوان در طرح های ساحلی مستقر هستند، این منجیان غریق تاکنون 34 نفر را از خطر غرق شدگی نجات دادند، رئیس هیت آقای قربانی.

رضوان شهر: سواحل این شهرستان به 25 کیلومتر میرسد و 30 نفر منجی در نقاط خطر آفرین سواحل رضوان شهر در حال انجام وظیفه هستند. در 5 طرح ساحلی این شهرستان 5 منجی خانم و 20 منجی آقا حضور دارند، رئیس هیت آقای نوری.

رودسر: 12 نفر منجی مرد و 8 نفر منجی خانم در سواحل این شهرستان.

متاسفانه در استان گیلان امور نجانت غریق به صورت پیمان کاری است که در سال پیش عملکرد آنها مناسب نبوده، در این بین آقای تیموریان و آقای جعفر جابری هر کدام مبلغی از فرمانداری طلبکار هستند که تاکنون به آنها پرداخت نشده است. 

از جمله مشکلات استان گیلان عبارت است از:

1. تجهیزات مورد استفاده برای امداد و نجات وجود ندارد و یا بسیار ناچیز است.

2. در داخل طرح ها عقد قرار داد و پرداخت حقوق مشهود و مدیریت شده نیست.

3. پیمانکاران فوق الذکر مجوز بهره برداری ندارند.

4. با توجه به اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان های ساحلی متولی بهره برداری از سواحل هستند و این امر از طریق وزارت کشور به آنها ابلاغ گردیده است، متاسفانه تاکنون پشتیبانی های لازم از نظر امکانات مالی و ابزاری را به عمل نیاورده اند. 

  خوشبختانه با توجه به مشکلات فوق در خرداد ماه غرق شدگی در این استان گزارش نشده است.

   

 استان گلستان:

 این استان شرقی سواحل شمال کشور، دارای 4 طرح آقایان و بانوان می باشد که منجیان غریق در آنها مستقر و در حال خدمت رسانی به گردشگران میباشند، متاسفانه استان گلستان هم با مشکلاتی مشابه استان گیلان مواجه است، جای بسی خرسندی است که از این استان هم مانند استان گیلان تاکنون گزارشی مبنی بر غرق شدگی از ابتدای خرداد ماه گزارش نشده است.

 

 انشالله با مدریت جدید سواحل سه استان شمالی کشور شاهد ساماندهی سواحل بخصوص در استان گیلان باشیم. 

 

بازدید رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان مازندران از سواحل این استان.

قثفسث  

 

شیبل  

نخهعغفق  

ضصث

 

۷ تیر ۱۳۹۶ ۱۲:۲۲
تعداد بازدید : ۳,۵۳۰

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.