برگزاری جلسه بررسی رشته غواصی آزاد (Free-diving)

برگزاری جلسه بررسی رشته غواصی آزاد (Free-diving)

درروز دوشنبه مورخ 96/3/29 جلسه ای در زمینه بررسی یکی از رشته های غواصی به نام غواصی آزاد (غواصی بدون تجهیزات) در محل فدراسیون با حضور اعضاء هیئت رئیسه برگزار گردید.

ابتدا آقای اسفندیاری ضمن خوش آمد گویی، مقدمه ای در مورد تاریخچه غواصی در ایران ایراد نمودند و پس از ایشان آقای دکتر امیر حسین فروغ، رئیس کمیته غواصی فدراسیون به معرفی و بیان مطالبی تخصصی در مورد غواصی آزاد پرادختند.

در این جلسه پس از بررسی مقالات علمی-ورزشی، پزشکی-ورزشی و مقالات دانشگاهی (ISI) و همچنین آیین نامه های مربوط به آموزش این رشته، آقای دکتر کنزی در مورد عوارض ناشی از غواصی آزاد که به مرور زمان خود را در فرد نشان میدهند اشاره کردند. آقای دکتر عابد نطنزی هم بر کسب گواهی سلامت از پزشک برای اشخاصی که قصد انجام غواصی آزاد را دارند تاکید و به این مسئله که هدف از ورزش بخصوص در کشور ما بالا بردن سطح سلامت در جامع میباشد  و اینکه باید از انجام ورزش های پر خطر پرهیز کرد اشاره فرمودند. سپس آقایان ایلخان نوری و حامد خمجانی مطالب تکمیلی در مورد مسائل و شرایط عمومی برگزاری آموزش غواصی آزاد در خارج از کشور را برای بررسی هر چه بهتر این رشته ایراد کردند.

در نهایت هم مقرر گردید که فعلاً فدراسیون پروانه ای در خصوص برگزاری کلاس های غواصی آزاد صادر نکند تا این رشته توسط کمیته غواصی و کار گروه آموزش فدراسیون نجات غریق و غواصی مورد بررسی و تحقیق بیشتر، هم از نظر فنی و هم از نظر حقوقی، قرار گیرد.

freediving

۳ تیر ۱۳۹۶ ۱۰:۳۴
فدراسیون نجات غریق و غواصی |
تعداد بازدید : ۳,۹۷۰

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.