اولین جلسه هماهنگی فصل شنا در استان گیلان با شرکت اعضاء فدراسیون در مورخه 1395/1/26

اولین جلسه هماهنگی فصل شنا در استان گیلان با شرکت اعضاء فدراسیون در مورخه 1395/1/26

 

اولین جلسه هماهنگی فصل شنا در استان گیلان در سال 1395 در روز پنجشنبه مورخه 26/1/1395 با حضورجناب آقای بهروز اسفندیاری ناییب رئیس محترم فدراسیون وسرکار خانم مریم صاحب الزمانی نایب رئیس محترم بانوان و مصطفی توکلی کارشناس فدراسیون وتمامی اعضای هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان و تمامی روسا و نواب رئیس بانوان هیات نجات غریق وغواصی شهرستانها  درسالن جلسات هتل سفید کنار بندر انزلی گیلان برگزار گردید.این مراسم به ترتیب زیر اجرا شد.

پخش تلاوت قران کریم

سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران

سرود فدراسیون نجات غریق و غواصی

نماهنگ فعالیتهای هیات نجات غریق غواصی استان گیلان

وسپس ارائه گزارش جناب آقای سیروس صداقت کیش سرپرست محترم هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان با بیان اینکه در سال 94 نسبت به سال 93 کاهش 37 درصدی غریق را در سطح استان شاهد بودیم تصریح کرد: این پیشرفت را مدیون زحمات بی شائبه همکاران منجی در هیات شهرستان ها رهنمودهای مناسب فدراسیون نجات غریق هستیم.

صداقت کیش گفت: این عزیزان با تمام کمبودها وظایف خود را به نحو احسن انجام داده اند و ناجیان غریق تا به امروز بخش زیادی از دست مزدهای خود را دریافت ننموده اند که ما در تلاشیم با پیگیری ها از سوی وزارت کشور این مبالغ پرداخت شود تا بتوانیم در فصل جدید با  انگیزه بیشتری کار خود را ادامه دهیم و در سال95 آمار غرق شدگان استان گیلان به حداقل برسد. وی افزود: در سالی که گذشت چهارصد و شش نفر در بخش آقایان و دویست و پنجاه نفر در بخش بانوان در کلاسهای درجه 1 و 2 آمادگی نجات غریق شرکت نموده و این کلاسها را با موفقیت پشت سرگذاشتند. همچنین برنامه پیشنهادی کلاس های سال جاری توسط ناخدا صادق فتحی نیا تنظیم گردیده که در صورت موافقت اعضا ظرف 48 ساعت آینده اجرایی خواهد شد.
وی افزود: در سالی که گذشت چهارصد و شش نفر در بخش آقایان و دویست و پنجاه نفر در بخش بانوان در کلاسهای درجه1و2 آمادگی نجات غریق شرکت نموده و این کلاسها را با موفقیت گذراندند. همچنین برنامه پیشنهادی کلاس های سال جاری توسط ناخدا صادق فتحی نیا تنظیم گردیده که در صورت موافقت اعضاء ظرف بزودی اجرایی خواهد شد.

در ادامه مسعود پور گل نماینده اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان در امور ورزشهای آبی با بیان اینکه مسعود رهنما مدیر کل این اداره به دلیل حضور در کنگره استانی شهدا نتوانست درا ین همایش حضور یابد تاکید کرد: کاهش رقم غریق در استان گیلان باعث خوشنودی و مسرت است؛ و بنده از طرف آقای رهنما قول مساعدت های بیشتری را در راستای انجام هماهنگی های لازم با وزارت ورزش و جوانان برای رسیدگی به امور هیات نجات غریق استان می دهم تا این هیات در خدمت رسانی به مردم مشکلات کمتری پیش رو داشته باشد.

در ادامه جناب آقای بهروز اسفندیاری نائب رئیس محترم فدراسیون نجات غریق وغواصی و رئیس  نجات غریق غرب آسیا اقیانوسیه ، نیز در این جلسه اظهار داشتند:

اینجانب ضمن خوشامدگویی به تمامی فعالان هیات و سلام مخصوص جناب آقای مهندس سید مصطفی میرسلیم ریاست محترم فدراسیون دیدگاههای خود پرداخته و مقام نجات را بسیار ارزشمند دانستند و اشتیاقشان را نسبت به وضعیت محیطی اقلیمی و فرهنگی و به خصوص گویش گیلکی را بسیار دوست داشتنی دانستند سپس پس از تشکر از فعالیت هیاتها شهرستانها و هیات استان به بازگویی شرایط موجود ولزوم استناد به بیانات مقام معظم رهبری در مورد داشتن برنامه راهبردی برای رسیدن به هدف مناسب را مهم دانست دخالت ندادن روحیه مادی نگری را در این کار بسیار حائز اهمیت دانست و مثال شهدای هشت سال جنگ تحمیلی را در این رابطه الگوی با ارزشی بیان نمود.

 حضور تمامی فعالان در این عرصه و تخصص داشتند به آن را ستودند. تمامی مسولین و منجیان را عضو خانواده بزرگ نجات غریق دانستنددر ادامه ایشان مسائل فرهنگی و پیروی از راه پیامبر مکرم اسلام و امام حسین و ارتباط صمیمانه شان را الگوی مناسب دانسته که پس از شرح چندین واقعه در مورد کربلا باعث وجود یک وضعیت عرفانی در جلسه شدند و رابطه آن وضعیت را به کارکرد در بخش نجات غریق با اهمیت دانستند و برگزاری دوره در تمامی محلهای شناوری حساس کشور را مهم برشمردند.

وکسب عنوانهای بین اللملی فدراسیون مان در فدراسیون جهانی را یک فرصت استثنایی دانستند و امکانات و برنامه ریزی هایی که از سوی وزارت کشور در اختیار فرمانداران و شهرداران هر شهرستان قرار گرفته است را بررسی کرده و حداقل امکانات مورد نیاز یک منجی غریق برای فعالیت در ساحل را مورد بحث قرار دادیم تا در سال جاری نیازهای منجیان غریق رفع گردد.
اسفندیاری ادامه داد متاسفانه به علت اینکه در وزارت کشور حقوق منجیان در بودجه تعریف نشده است و امکانات آنها به موقع مهیا نشده است؛ تعداد زیادی از نیروهای فعال و علاقمند خود را از دست دادیم و انتظار داریم وزارتخانه به این موضوع توجه اکیدی داشته باشد و سیاست جدیدی در این خصوص تدوین نمایند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با پیگیریهایی که انجام شده مقرر گردید حداکثر تا یک ماه آینده تمامی حقوق منجیان غریق پرداخت شود و مشکلی در این خصوص هیئت های استانهای ساحلی را تهدید نکند.
در پایان این همایش از روسای هیئت های هر شهرستان ونواب رئیس آنان در حوزه بانوان تقدیر و تشکر هدیه به آنها تقدیم شد

انشاالله  با سامان یافتن استان مازندران همین مراسم برگزار خواهد شد.

روز پنجشنبه مراسمی که در هتل سفیدکنار با حضور بهروز اسفندیاری برگزار گردید دو منجی به نمایندگی از منجیان شهرستان بندرانزلی خود را به محل برگزاری این جلسه رسانده و در دیداری کوتاه با نایب رئیس فدراسیون به بیان مشکلات خود پرداخته و از ایشان تقاضا کردند تا هر چه سریعتر به مشکلات نجات غریق  رسیدگی شود تا در سال جدید منجیان غریق بتوانند از جان هموطنان مراقبت نمایند

بهروز اسفندیاری نیز قول مساعدت داد تا یک ماه آینده طبق اعلام مسئولین وزارت کشور تمامی مطالبات منجیان پرداخت شود تا نجات غریق رسالت خود را که نجات دادن جان انسان هاست را انجام دهند . وی در این دیدار متذکر شد که در آینده تمامی منجیان با قرار داد مستقیم وزارت کشور و نظارت آن خود در ساحل انجام وظیفه خواهند کرد. منبعد  با کامل کردن فرم مخصوص و قرار داد فی مابین و بودجه سواحل بدون دخالت مسئولین محلی پرداخت می شود

در پایان ضمن اظهار تشکر از جناب آقای سید مهدی حسینی مدیریت محترم هتل سفیدکنار برای در اختیار گذاشتن سالن جلسات و همکاری لازم برای این رویداد فرهنگی به ایشان نشان نجات غریق اهدا شد.

۲۹ فروردین ۱۳۹۵ ۱۴:۱۳
تعداد بازدید : ۲,۶۵۶

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


ما را دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها باخبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.